דיאטה דלת פחמימות לא מומלצת עבור ילדים עם סוכרת (Pediatrics)

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים יוצאת נגד דיאטה דלת פחמימות עבור ילדים וממתבגרים עם סוכרת או שנמצאים בסיכון לסוכרת

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (AAP – American Academy of Pediatrics) יוצאת נגד דיאטה דלת פחמימות עבור ילדים וממתבגרים עם סוכרת או שנמצאים בסיכון לסוכרת. “עד היום, לא נכתבו הנחיות אודות הגבלת צריכת פחמימות בתזונה כחלק מהניסיון להפחית את הסיכון לסוכרת או את תסמיני המחלה בקרב הנוער”, כתבו החוקרים ב-Pediatrics. הדו”ח החדש כולל סיכום של הדיאטות השונות, סקירה של עדויות מילדים עם סוכרת מסוג 1 וסוג 2, ומספר המלצות מעשיות המבוססות על ממצאיהם.

בהשוואה לתזונה רגילה ומאוזנת, בה אחוז הפחמימות מסך הקלוריות עומד על 45-65%, בדיאטה עם הגבלה בינונית הוא 26%-44%, ובדיאטה דלת פחמימות הוא פחות מ-26%. יתרה מכך בדיאטה דלת פחמימות עם הגבלה מרבית ובדיאטה קטוגנית צריכת הפחמימות עומדת על 20-50 גרם ליום או פחות מ-20 גרם ליום, בהתאמה. “ישנן עדויות ממחקרים שנעשו בקרב מבוגרים שדיאטות אלו עשויות להביא לירידה משמעותית במשקל, ירידה ברמות האינסולין ולשיפור הבקרה הגליקמית”, ציינו החוקרים, “אך למרות זאת, יש חוסר ידע אודות יעילותן והשפעתן על הנוער”.

עבור ילדים עם סוכרת מסוג 1, החוקרים הציעו כי דיאטה דלת פחמימות תתבצע רק תחת פיקוח צמוד של צוות טיפול בסוכרת תוך יישום הנחיות הבטיחות. לעומת זאת, פרופ’ דיוויד לודוויג, מומחה לרפואת ילדים, בית הספר לרפואה של הרווארד, ומנהל המרכז למניעת השמנת יתר של קרן ניו-באלאנס, בוסטון, אמר כי “דיאטה עתירת פחמימות מעולם לא הוכיחה את יעילותה בקרב מבוגרים או ילדים  עם סוכרת. יתר על כן, בעוד שתזונה דלת פחמימות עלולה להיות בעלת השפעות שליליות, כך גם דיאטה עתירת פחמימות”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה