תוצאות פרוצדורת TAVI בחולים עם היצרות חמורה מאוד של מסתם הוותין (Am J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי פרוצדורת TAVI (או Transcatheter Aortic Valve Implantation) בחולים עם היצרות חמורה מאוד של מסתם הוותין הדגימה תוצאות דומות לאלו שתוארו בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, לצד שיפור בולט יותר בשכיחות היפרטרופיה קונצנטרית של חדר שמאל.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התסמינים של היצרות מסתם וותין אינן פרופורציונאליים לחומרת היצרות המסתם וחולים עם היצרות חמורה מאוד של המסתם עשויים להיות אסימפטומטיים לאורך תקופה ארוכה. מועד ההתערבות ההולם בחולים עם היצרות חמורה מאוד של המסתם וההשפעות של פרוצדורת TAVI על היפרטרופיה של חדר שמאל עדיין שנויות במחלוקת.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את התוצאות 30 ימים לאחר פרוצדורת TAVI בין חולים עם היצרות חמורה מאוד וחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין, כמו גם את השינויים בהיפרטרופיה של חדר שמאל. החוקרים התמקדו בחולים עם שיהא מהירות אאורטלית של 5 מטר/שניה ומעלה (היצרות מסתם חמורה מאוד) ואלו עם שיא מהירות זרימה של 4-5 מטר/שניה (היצרות חמורה של המסתם) שעברו פרוצדורת TAVI. חולים עם מקטע פליטה נמוך מ-45% הוצאו מהמחקר.

התוצא העיקרי היה היארעות תמותה מכל-סיבה לאחר 30 ימים. תוצאי סיום משניים כללו את השיעורים לאחר 30 ימים של מוות לבבי, אשפוז חוזר מסיבה לבבית ואירוע מוחי איסכמי/התקף איסכמי חולף, כמו גם שינויים בהיפרטרופיה של חדר שמאל מתחילת המחקר עד לאחר 30 ימים.

מדגם המחקר כלל 102 חולים עם היצרות חמורה מאוד ו-535 חולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין.

בחולים עם היצרות חמורה מאוד תועד דופן מחיצה עבה יותר (p<0.001) ומדד Agaston Score גבוה יותר (p<0.001) ונפח סידן גבוה יותר (p=0.007). לא תועדו הבדלים בתוצאי סיום ראשוניים או משניים. עם זאת, בחולים עם היצרות חמורה מאוד של המסתם תועד שיפור גדול יותר משמעותית בהיפרטרופיה קונצנטרית של חדר שמאל, אם כי שיעורי הימצאות היפרטרופיה קונצנטרית של חדר שמאל נותרו גבוהים יותר בחולים עם היצרות חמורה של מסתם הוותין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על יעילות דומה לפרוצדורת TAVI בחולים עם היצרות חמורה מאוד של מסתם הוותין ואלו עם היצרות בדרגה פחות חמורה של המסתם.

Am J Cardiol. 2023 Aug 21

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה