טיפול כימותרפי במנות צפופות משפר הישרדות חולים עם סרטן שלפוחית שתן (מתוך כנס ה-ASCO)

שלפוחית שתן URINARY BLADDER

בחולים עם ממאירות שלפוחית שתן החודרת לשכבת השריר, טיפול כימותרפי במנות צפופות (Dose Dense Chemotherapy) של משלב Methotrexate, Vinblastine, Doxorubicin ו-Cisplatin (ובקצרה, MVAC) תועד שיפור ההישרדות הכוללת לאחר חמש שנים, בהשוואה לטיפול ב-Gemcitabine ו-Cisplatin, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ASCO.

במחקר VESPER בשלב 3 התוצא העיקרי היה הישרדות ללא-התקדמות מחלה לאחר שלוש שנים והישרדות כוללת והישרדות ספציפית עקב הממאירות לאחר חמש שנים.

במהלך המחקר, 500 חולים מ-28 מרכזים בצרפת השלימו ארבעה מחזורי טיפול במשלב Gemcitabine ו-Cisplatin כל שלושה שבועות, או שישה מחזורים של טיפול כימותרפי במרווחים צפופים במשלב MVAC כל שבועיים לפני ניתוח (טיפול קדם-ניתוחי) או לאחר ניתוח (טיפול משלים).

לאחר חציון מעקב של חמש שנים ושלושה חודשים, תועדו 190 מקרי תמותה. שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר חמש שנים עמדו על 64% בזרוע טיפול במשלב MVAC במרווחים צפופים, בהשוואה ל-56% עם משלב Gemcitabine ו-Cisplatin (יחס סיכון של 0.77, רווח בר-סמך 95% של 0.58-1.03) כמו גם שיעורי הישרדות ספציפיים למחלה של 72% לעומת 59% (יחס סיכון של 0.63, רווח בר-סמך 95% של 0.46-0.86).

התקדמות סרטן שלפוחית שתן הייתה הסיבה העיקרית לתמותה (83%).

בקבוצת הטיפול המשלים, התוצאות לא היו חד-משמעיות לאור גודל מדגם מוגבל, אך בזרוע הטיפול הקדם-ניתוחי תועדו שיעורי הישרדות כוללת (66% לעומת 57%; יחס סיכון של 0.71, רווח בר-סמך 95% של 0.52-0.97) ושיעורי הישרדות ספציפיים למחלה (75% לעומת 60%; יחס סיכון של 0.56, רווח בר-סמך 95% של 0.39-0.80* טובים יותר משמעותית עם משטר MVAC במרווחים צפופים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי מחקר VESPER עשויים להוביל לשינוי גישת הטיפול בחולים עם ממאירות של שלפוחית השתן וישפיעו על מחקרים עתידיים לחקר ממאירות זו.

מתוך כנס ה-ASCO

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה