השוואת תוצאות טיפול קו-ראשון ב-Atezolizumab לעומת טיפול כימותרפי בחולים עם NSCLC שאינם מתאימים לטיפול מבוסס-פלטינום (Lancet)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) שאינם מועמדים לטיפול מבוסס-פלטינום, קו-טיפול ראשון ב-Atezolizumab (טיסנטריק) לבדו לווה בשיעורי הישרדות טובים יותר ופרופיל בטיחות טוב בהשוואה לטיפול כימותרפי בתכשיר יחיד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התקדמות בטיפול אימונותרפי בחולים עם NSCLC מתקדם או גרורתי, מחקרים קודמים התמקדו בחולים במצב תפקודי טוב וגיל חציוני של 65 שנים, או צעיר יותר. כעת הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול קו-ראשון ב- Atezolizumab לעומת טיפול כימותרפי בתכשיר-יחיד בחולים שאינם מתאימים לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

החוקרים השלימו מחקר בשלב 3, בתווית-פתוחה, אקראי, שכלל מטופלים מ-91 אתרים ב-23 מדינות ברחבי אסיה, אירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה. המחקר התמקד בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC בשלב IIIB או IV, בהם נקבע כי טיפול כימותרפי משולב על-בסיס פלטינום אינו הולם לאור מדד תפקודי 2 או 3 לפי ECOG, או לחילופין, מאחר והיו בגילאי 70 שנים ומעלה עם מדד ECOG של 0-1 עם מחלות רקע משמעותיות או התוויות-נגד לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

החולים חולקו באקראי ביחס 2:1 לקבלת Atezolizumab במינון 1200 מ”ג דרך הוריד כל שלושה שבועות או טיפול בתכשיר כימותרפי יחיד (Vinorelbine או Gemcitabine) אחת לשלושה או ארבעה שבועות. התוצא העיקרי היה ההישרדות הכוללת כפי שנקבע לפי בניתוח לפי כוונה לטפל.

בתקופה שבין 11 בספטמבר, 2017, ועד 23 בספטמבר בשנת 2019, 453 חולים גויסו למחקר וחולקו באקראי לקבלת Atezolizumab (302 חולים) או כימותרפיה (151 חולים). הטיפול ב- Atezolizumab הוביל לשיפור ההישרדות הכוללת בהשוואה לטיפול כימותרפי (חציון הישרדות כוללת של 10.3 חודשים לעומת 9.2 חודשים; יחס סיכון של 0.78, p=0.028) עם שיעורי הישרדות לאחר שנתיים של 24% עם Atezolizumab לעומת 12% עם טיפול כימותרפי.

בהשוואה לטיפול כימותרפי, Atezolizumab לווה בהתייצבות או שיפור איכות החיים הבריאותית כפי שדיווחו החולים ושיעור נמוך יותר של אירועים חריגים בדרגה 3-4 על-רקע הטיפול התרופתי (16% לעומת 33%) ומקרי תמותה על-רקע הטיפול (1% לעומת 3%).

ממצאי המחקר תומכים בטיפול מונותרפי ב- Atezolizumabכקו-טיפול ראשון בחולים עם NSCLC בשלב מתקדם שאינם מתאימים לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום.

The Lancet, July 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה