טיפול תוך-עורקי ב-Gemcitabine משפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם סרטן לבלב מתקדם-מקומית (כנס ה-ESMO World Congress on Gastrointestinal Cancer)

מנתוני מחקר TiGeR-PaC בשלב 3 שהוצגו במהלך כנס ה-ESMO World Congress on Gastrointestinal Cancer עולה כי בחולים עם סרטן לבלב מתקדם-מקומית, מתן תוך-עורקי של Gemcitabine מלווה בשיפור חציון הישרדות ללא-התקדמות בהיקף של שמונה חודשים, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. מהנתונים עולה עוד כי חל שיפור בחציון ההישרדות הכוללת בהיקף של שישה חודשים עם הטיפול התוך-עורקי, בהשוואה לטיפול כימותרפי סיסטמי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מתן תוך-עורקי של Gemcitabine מבוסס על פלטפורמת TAMP (או Trans-Arterial Microperfusion) למתן Gemcitabine מקומית לאורך דופן העורק על-מנת להציף את רקמת הגידול בתכשיר הכימותרפי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות והבטיחות של מתן תוך-עורקי של Gemcitabine לעומת טיפול סטנדרטי ב- Gemcitabine דרך הוריד ו-Nab-Paclitaxel לאחר טיפול כימותרפיה אינדוקציה וקרינה סטריאוטקטית בחולים עם סרטן לבלב מתקדם-מקומית.

מדגם המחקר כלל 23 חולים שקיבלו טיפול תוך-עורקי ב- Gemcitabine ו-22 חולים שקיבלו טיפול תוך-ורידי ב- Gemcitabine ו-Nab-Paclitaxel.

מהתוצאות עולה כי חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 15 חודשים בזרוע ההתערבות לעומת 7 חודשים בזרוע הטיפול הסטנדרטי. בנוסף, בקרב חולים בזרוע ההתערבות תועדה ירידה של למעלה מ-65% בשיעור אירועים חריגים, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מרגע ההקצאה האקראית, החוקרים מדווחים על חציון הישרדות כוללת של 16 חודשים בזרוע ההתערבות לעומת 10 חודשים בקבוצת הביקורת.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת הקלינית של טיפול תוך-עורקי ב- Gemcitabine באמצעות פלטפורמת TAMP בחולים עם סרטן לבלב מתקדם-מקומית, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי המקובל כיום. הממצאים המוקדמים תומכים ביתרון של טיפול זה בגידולים סולידיים הדוחים מעבר טיפול תרופתי.

מתוך כנס ה-ESMO World Congress on Gastrointestinal Cancer

לידיעה ב-Healio

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה