בנשים עם דיכאון על-רקע טיפול הורמונאלי למניעת הריון סיכון מוגבר לדיכאון לאחר-לידה (JAMA Psychiatry)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים עם דיכאון על-רקע טיפול הורמונאלי למניעת הריון סיכון גבוה יותר לדיכאון לאחר-לידה.

מדגם המחקר כלל 188,648 נשים שילדו לראשונה, מהן 5,722 נשים (גיל ממוצע של 26.7 שנים) עם היסטוריה של דיכאון על-רקע שימוש באמצעי הורמונאלי למניעת הריון ו-18,431 נשים (גיל ממוצע של 27.1 שנים) עם היסטוריה של דיכאון שאינו קשור עם אמצעי מניעה הורמונאליים.

מהנתונים עולה כי בנשים עם דיכאון על-רקע התחלת טיפול הורמונאלי למניעת הריון תועד סיכון גבוה יותר לדיכאון לאחר-לידה, בהשוואה לנשים עם דיכאון קודם דשאינו על-רקע טיפול הורמונאלי.

הממצאים מעידים על כך שישנה תת-קבוצה של נשים הרגישות לשינויים הורמונאליים לאורך גיל הפוריות לאור עדות לכך שהיסטוריה של דיכאון במקביל להתחלת טיפול הורמונאלי עשויה להיות מלווה בסיכון מוגבר לדיכאון בזמן הריון או לאחר-לידה מעבר לסיכון בנשים עם היסטוריה של דיכאון שאינו על-רקע התחלת טיפול הורמונאלי. חשוב מכך, הממצאים אינם מעידים כי טיפול הורמונאלי למניעת הריון מוביל לסיכון מוגבר לדיכאון לאחר-לידה אך מעידים כי היסטוריה של דיכאון על-רקע טיפול הורמונאלי עשוי לחשוף נטייה לדיכאון לאחר-לידה, ממצאים העשויים להיות חשובים בפיתוח כלים קליניים להערכת הסיכון לדיכאון לאחר לידה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי דיכאון על-רקע טיפול הורמונאלי למניעת הריון עשוי להעיד על סיכון מוגבר לדיכאון לאחר-לידה. הם מדגישים כי נתונים אלו אינם מעידים כי טיפול הורמונאלי למניעת הריון מעלה את הסיכון לדיכאון לאחר-לידה.

JAMA Psychiatry, July 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה