חסמי ביתא יעילים יותר מחסמי תעלות סידן בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל (Clin Cardiol)

טיפול בחסמי ביתא הפחית בצורה יעילה יותר את הסיכון לתמותה או אשפוז בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל, בהשוואה לטיפול בחסמי תעלות סידן, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת Clinical Cardiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל מטופלים באופן שגרתי בחסמי ביתא למרות העדר עדויות התומכות בתועלת של טיפול זה. מחקרים שפורסמו לאחרונה דיווחו כי למעלה מ-75% מהחולים עם אבחנה של אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל מטופלים בתכשירים אלו, בדומה, מחקרים נוספים הציעו כי לטיפול בחסמי תעלות סידן תועלת משמעותית בחולים אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 12,940 מבוגרים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל מעשרה מחקרים אקראיים ומבוקרי שבחנו את היעילות של חסמי ביתא וחסמי תעלות סידן, כולל תמותה מכל-סיבה ואשפוז עקב אי-ספיקת לב. משך המעקב נע בין חודש ועד 42 חודשים.

בהשוואה לפלסבו, טיפול בחסמי ביתא וחסמי תעלות סידן הפחית משמעותית את הסיכון לתמותה מכל-סיבה ואשפוזים. עם זאת, הטיפול בחסמי ביתא לווה בתועלת גדולה יותר מבחינת תמותה מכל-סיבה (סיכון יחסי של 0.60, p=0.002) ואשפוזים (סיכון יחסי של 0.54, p=0.002) בהשוואה לחסמי תעלות סידן, אשר גם הפחיתו את הסיכון לתמותה מכל-סיבה (סיכון יחסי של 0.77, p=0.03) ואשפוזים (סיכון יחסי של 0.63, p<0.0001). החוקרים מציינים הטרוגניות משמעותית בין המחקרים וכן כי המחקרים התבססו על הגדרות שונות של אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול בחסמי ביתא עשוי להפחית את הסיכון לתמותה או אשפוזים בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה שמור של חדר שמאל בצורה יעילה יותר מחסמי תעלות סידן.

Clin Cardiol, June 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה