גורמי סיכון לאירוע מוחי איסכמי סביב התערבות ניתוחית בחולים עם פרפור פרוזדורים (Ann Neurol)

בחולים עם פרפור פרוזדורים, הסיכון לאירוע מוחי איסכמי סביב התערבות ניתוחית עולה עם עליה במדד CHA2DS2-VASc, ממאירות פעילה וניתוח קרדיווסקולארי או נוירולוגי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Neurology. 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול בנוגדי-קרישה מושהה לעיתים קרובות בחולים עם פרפור פרוזדורים לפני פרוצדורות אלקטיביות. עם זאת, גורמי הסיכון לאירוע מוחי איסכמי סביב ההתערבות הפולשנית אינם ידועים היטב. כעת הם השלימו את המחקר במטרה לבחון את גורמי הסיכון לאירוע מוחי איסכמי חד בחולים עם פרפור פרוזדורים סביב ניתוחים אלקטיביים.

החוקרים התבססו על מאגר Nationwide Readmission Database וכללו חולים שאושפזו אלקטיבית עם פרפור פרוזדורים. ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי גורמי סיכון ולפתח מערכת ניקוד חדשה המשלבת את מדד CHA2DS2 VASc להערכת הסיכון לאירוע מוחי איסכמי סביב התערבויות ניתוחיות.

מדגם המחקר כלל כמיליון חולים (גיל ממוצע של 71.5 שנים, 39.2% נשים) עם פרפור פרוזדורים שאושפזו לצורך פרוצדורה אלקטיבית. שיעור אירועים מוחיים איסכמיים סביב ההתערבות הניתוחית עמדו על 0.70% במהלך אשפוז האינדקס או בתוך 30 ימים מהשחרור מבית החולים.

ממאירות פעילה (יחס סיכויים מתוקן של 1.57, רווח בר-סמך 95% של 1.42-1.76), אי-ספיקת כליות (יחס סיכויים מתוקן של 1.14, רווח בר-סמך 95% של 1.04-1.24), ניתוח נוירולוגי (יחס סיכויים מתוקן של 4.51, רווח בר-סמך 95% של 3.84-5.30), ניתוח קרדיווסקולארי (יחס סיכויים מתוקן של 2.74, רווח בר-סמך 95% של 2.52-2.97) ומדד CHA2DS2 VASc גבוה יותר (יחס סיכויים של 1.25 לכל נקודה, רווח בר-סמך 95% של 1.22-1.29) זוהו כגורמי סיכון משמעותיים לאירוע מוחי איסכמי סביב הפרוצדורה.

מערכת הניקוד החדשה שכללה את סוג הניתוח ומחלה ממארת הדגימה תוצאות טובות יותר ממדד CHA2DS2 VASc (שטח מתחת לעקומת ה-ROC של 0.68 לעומת 0.60, בהתאמה).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הגישות האפשריות להפחתת הסיכון לאירוע מוחי איסכמי חד סביב התערבויות ניתוחיות בחולים עם פרפור פרוזדורים.

Ann Neurol, May 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה