חיסון ייעודי לתינוקות נגד נגיף RSV ממתין לאישור FDA (הארץ)

בכתבה שפורסמה בהארץ עוקב פרופ’ אבי בילבסקי,  מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים לילדים שניידר, אחר המרוץ לחיסון נגד נגיף ה-RSV.

חיסון חדש המבוסס על נוגדנים חד שבטיים, ומיועד להגנה על תינוקות ופעוטות עד גיל שנתיים ממתין לאישור ה-FDA ועשוי להגיע לישראל בשנה הבאה. לפי הכתבה, מחקר גדול ב- The New England Journal of Medicine מצא כי מנה אחת בלבד של החיסון מפחיתה בלמעלה משבעים אחוזים את הזיהומים בדרכי הנשימה בעקבות הדבקות הנגיף בתינוקות עד גיל שנתיים. החיסון אושר כבר על ידי רשות התרופות האירופית (EMA) ונמצא בשימוש באירופה. ה-FDA אישר מוקדם יותר השנה שני חיסונים חדשים נגד הנגיף, שנמצאו בטוחים במבוגרים מעל גיל שישים. הכתבה סוקרת כמה חיסונים נוספים הנמצאים בתהליכי פיתוח ואישור ומציגים ממצאים יפים בהפחתת התחלואה של דרכי הנשימה התחתונות, ביניהם חיסון עבור נשים הרות שעשוי לספק הגנה לתינוק, בששת החודשים הראשונים לחייו או חייה.

בכתבה מציין פרופ’ בילבסקי כי ה-FDA מעריך כי RSV קשור למותם של 6,000-10,000 חולים, ולאשפוז של יותר מ-60 אלף מבוגרים בני 65 ומעלה בארצות הברית; בקרב ילדים המחלה נפוצה מאוד, ולמעשה עד גיל שנתיים כמעט כל תינוק יידבק בנגיף זה, ובפגים ותינוקות עם מחלות לב וריאה קשות, הסיכון לפתח מחלה קשה מנגיף זה עם סיבוכים גבוה יותר.

לכתבתו של פרופ’ אפי בילבסקי ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה