גורמים המעלים סיכון למוות בקרב מבוגרים שהיו חולים בסרטן בילדותם (JAMA Network Open)

מחקר חדש מצביע על כך שגורמים סוציו-אקונומיים ומצבים בריאותיים כרוניים הניתנים לשינוי עלולים להגביר את הסיכון למוות בקרב מבוגרים שהיו חולים בסרטן בילדותם

נתונים חדשים מקבוצת המחקרים של St Jude Lifetime מצביעים על כך שגורמים סוציו-אקונומיים ומצבים בריאותיים כרוניים הניתנים לשינוי עלולים להגביר את הסיכון למוות בקרב מבוגרים שהיו חולים בסרטן בילדותם. המחקר מדגיש את הצורך של התערבות אנשי מקצוע מתחום הבריאות בכדי למתן את הגורמים הללו. כמו כן, החוקרים מדגישים שייתכן שלא די בטיפול פשוט במצבי בריאות כרוניים בכדי לשפר את תוחלת החיים של חולי הסרטן, שכן שיפור הסביבה המקומית עשוי להיות חשוב באותה מידה. המחקר פורסם ב-JAMA Network Open ב-10 בפברואר 2023.

המחקר ניתח נתונים מ-9,440 משתתפים שחלו בסרטן בילדות וחיו לפחות 5 שנים לאחר האבחנה. המחקר מצא שלשורדי הסרטן היה שיעור גבוה יותר של תמותה מאוחרת מכל הסיבות במהלך מעקב חציוני של כ-18 שנים. החוקרים הגבילו את ניתוח הנתונים ל-3,407 משתתפים מבוגרים בכדי להעריך את הקשר בין מצבים בריאותיים כרוניים הניתנים לשינוי וגורמים חברתיים לבין תמותה מאוחרת. מצבים בריאותיים כרוניים אלו כללו יתר לחץ דם, דיסליפידמיה, סוכרת, תת משקל או השמנת יתר, מחסור במינרלים בעצמות ותת פעילות של בלוטת התריס.

תוצאות המחקר הראו כי קיים סיכון מוגבר באופן מובהק למוות בקרב אנשים עם מצב בריאותי כרוני אחד הניתן לשינוי בדרגה 2 ומעלה (RR 2.2), שני מצבים בריאותיים כרוניים בדרגה 2 ומעלה (RR 2.6) או שלושה מצבים בריאותיים כרוניים בדרגה 2 ומעלה (RR 3.6).

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה