גורמים המנבאים אירועי דמם מג’ורי בחולים מאושפזים עם החמרת אי-ספיקת לב (Am J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת The American Journal of Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעור אירועי דמם מג’ורי עומד על כאחד מכל עשרים חולים המאושפזים בתמונה של אי-ספיקת לב חדה ואירועים אלו מלווים בסיכון מוגבר לתמותה באשפוז, אשפוז ממושך יותר ועלויות טיפול גבוהות יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-ספיקת לב חדה הינה גורם נפוץ לאשפוז וכרוכה בסיכון מוגבר לתחלואה ואירועי דמם. כעת הם ביקשו לבחון את שיעורי ההיארעות וגורמי הסיכון לאירועי דמם מג’ורי בחולים מאושפזים בשל אי-ספיקת לב חדה.

החוקרים התבססו על מאגר National Inpatient Sample בין אוקטובר 2015 ועד דצמבר 2018 לזיהוי חולים עם אי-ספיקת לב חדה. הם אספו נתונים אודות האטיולוגיות וההיארעות של אירועי דמם, כמו גם נתונים דמוגרפיים של החולים, מחלת רקע ואבחנות לבביות אחרות. ניתוח סטטיסטי שימש לזיהוי גורמים המנבאים אירועי דמם ואת הקשר בין אירועי דמם ובין הסיכון לתמותה באשפוז.

במהלך תקופת המחקר אושפזו כ-1.1 מיליון מבוגרים עם אבחנה עיקרית של אי-ספיקת לב חדה, מהם 58,955 (5.3%) אובחנו עם אירוע דמם. מקורות דמם נפוצים כללו את מערכת העיכול (25.7%), המטוריה (24%), דרכי נשימה (23.6%) ואירועי דמם על-רקע פרוצדורה (2.5%).

אירועי דמם מג’ורי היו נפוצים יותר בחולים עם אי-ספיקת לב חדה עם מקטע פליטה שמור (יחס סיכויים של 1.14, p<0.001), בהשוואה לחולים עם אי-ספיקת לב חדה עם מקטע פליטה ירוד של חדר שמאל. כמו כן, בקרב גברים תועד סיכון גבוה יותר לדמם מג’ורי (יחס סיכויים של 1.3, p<0.001).

אירועי דמם מג’ורי לוו בסיכון מוגבר לתמותה (7.0% לעומת 2.4%, p<0.001), משך אשפוז ארוך יותר (7 לעומת 4 ימים, p<0.001) והוצאות טיפול רפואי באשפוז שהיו גבוהות יותר (49,658 דולרים לעומת 27,636 דולרים, P<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי אירועי דמם מג’ורי תועדו ב-5.3% מהחולים שאושפזו בתמונה של אי-ספיקת לב חדה ולוו בסיכון מוגבר לתמותה באשפוז, אשפוז ארוך יותר ועלויות טיפול רפואי גבוהות יותר.

 

Am J Cardiol, Jan 13, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה