אבץ עשוי להפחית סיכון למיגרנה (Headache)

מחקר חדש מצא כי אנשים שצורכים יותר אבץ נמצאים בסיכון מופחת לפתח מיגרנה, ביחס למי שצורך אותו בכמות נמוכה

מחקר חדש, שכלל יותר מ-11,000 מבוגרים אמריקאים, מצא כי לאנשים שצורכים יותר אבץ יש שכיחות נמוכה יותר של מיגרנה בערך בשליש, ביחס למי שצורך אותו בכמות נמוכה. המידע עליו התבסס המחקר נאסף בין השנים 1999-2004 וכלל נתונים על המזונות והמשקאות שצרכו אנשים במהלך תקופה של 24 שעות וכן נתונים בריאותיים משלימים. המחקר פורסם בכתב העת Headache.

נתונים אודות 11,088 אנשים (גיל ממוצע 46.5 שנים; 50% נשים) חולקו לחמש קבוצות בהתאם לכמות האבץ הנצרכת. כמו כן, נלקחו בחשבון נתונים אודות אלה שנטלו תוספת אבץ.

ד”ר ליו, בית החולים הסיני PLA, בייג’ינג, דיווח על קשר הפוך בין צריכת אבץ למיגרנה, כאשר הקבוצה שצרכה אבץ בכמות הגבוהה ביותר (15.8 מ”ג או יותר אבץ ליום) הראתה את הסיכון הנמוך ביותר למיגרנה (OR = 0.7, 95% confidence interval 0.52-0.9, P = 0.029), בהשוואה לקבוצה עם הצריכה הנמוכה (5.9 מ”ג או פחות ביום). יתר על כן, בקרב האנשים שקיבלו רמות גבוהות של אבץ (19.3-32.5 מ”ג מדי יום) באמצעות תוספי מזון, הסיכון למיגרנה היה נמוך עוד יותר ונע בין OR של 0.62 (95% CI 0.46-0.83, P = 0.019) ל-OR של 0.67 (95% CI 0.49-0.91, P = 0.045).ד”ר ליו התייחס לתוצאות ואמר כי הן מצביעות על כך ש”אבץ הוא חומר תזונתי חשוב שמשפיע על מיגרנה”.

ד”ר דבורה א. פרידמן, מומחית לכאבי ראש בדאלאס, התייחסה לתוצאות המחקר ואמרה כי הממצאים תרמו רבות לידע על גורמי תזונה ומיגרנה. היא ציטטה מחקר שנערך לאחרונה שהראה שתוספי ויטמין B12 ומגנזיום בנשים, בשילוב עם אימוני הפוגות בעצימות גבוהה, “השתיקו” את המסלול הדלקתי, סייעו לכאבי המיגרנה והורידו את רמות ה-CGRP (Calcitonin gene-related peptide). ד”ר פרידמן הוסיפה כי “מקורות לאבץ תזונתיים כוללים בשר אדום, אגוזים, קטניות, עופות, רכיכות (בעיקר צדפות), דגנים מלאים ואפילו שוקולד מריר. המינון היומי המומלץ הוא 9.5 מ”ג לגברים ו-7 מ”ג בנשים. רוב האוכלוסייה צורכת מספיק אבץ בתזונה, אך צמחונים, טבעונים, נשים בהריון או מניקות, ומבוגרים מעל גיל 65 עשויים להזדקק לתוספי אבץ”.

למאמר ב- Medscape

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

מחקר River Stent: הרחבה של הסינוסים המוחיים הוורידיים עם סטנט בטוח ויעיל וניתן להערכה מלאה באמצעים לא־פולשניים

מחקר River Stent: הרחבה של הסינוסים המוחיים הוורידיים עם סטנט בטוח ויעיל וניתן להערכה מלאה באמצעים לא־פולשניים

מקור: Journal of NeuroInterventional Surgery
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון
אין תגובות|05/09/2025

ה־Commentary מציג סקירה מקצועית של ניסוי River Stent, אשר בדק את הבטיחות והיעילות של התקנת סטנט ייעודי בסינוסים הוורידיים התוך־גולגולתיים לטיפול ב־Idiopathic Intracranial Hypertension (IIH)

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן