מהו המועד האופטימאלי לניתוח סרטן וושט לאחר טיפול כימותרפי? (מתוך אתר Researchsquare)

מומלץ לבצע ניתוח לכריתת הוושט בחולים עם קרצינומה של תאי קשקש של הוושט לאחר 6-8 שבועות מהשלמת טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Researchsquare.

ברקע למחקר מסבירים כי טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי ולאחריו ניתוח לכריתת הוושט הינו הטיפול הסטנדרטי במקרים של קרצינומה של תאי קשקש של הוושט. עם זאת, עד כה לא הוכח מהו מרווח הזמן האופטימאלי בין הטיפול הכימותרפי הניאו-אדג’וונטי ובין ההתערבות הניתוחית.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 97 חולים שעברו כריתת וושט רדיקאלית, זעיר-פולשנית, לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי שכלל Docetaxel/Cisplatin/5-FU/Capecitabine.

במסגרת המחקר הושלמה השוואה של התוצאות על-בסיס מועד הניתוח, אשר הושלם 16-41 ימים לאחר טיפול ניאו-אדג’וונטי ב-33 חולים, לאחר 42-55 ימים מהשלמת הטיפול ב-29 חולים ולאחר 56-135 ימים לאחר הטיפול הכימותרפי ב-35 חולים.

שלוש הקבוצות היו דומות מבחינת הגיל, מין, מדד מסת גוף, מדד תפקוד, מחלות רקע ומאפייני הגידול. מרבית החולים עברו 4-6 מחזורי טיפול כימותרפי; שליש השלימו שלושה מחזורי טיפול. הגיל הממוצע של החולים עמד על 60 שנים וכמעט כולם היו גברים. חציון משך המעקב עמד על 24 חודשים. מספר מחזורי טיפול ניאו-אדג’וונטי היה שונה משמעותית בין הקבוצות; ככל שהחולים קיבלו מספר גדול יותר של מחזורי טיפול כימותרפי, כך משך הזמן עד לניתוח היה ארוך יותר.

מהנתונים עולה כי בהשוואה לזרוע ההתערבות 6-8 שבועות לאחר טיפול כימותרפי, באלו שעברו ניתוח מוקדם יותר תועדו התוצאות הגרועות ביותר מבחינת ההישרדות הכוללת (יחס סיכון של 3.36) והישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון של 3.27). בקרב חולים שעברו ניתוח מאוחר יותר תועדו תוצאות גרועות יותר מבחינת הישרדות כוללת (יחס סיכון של 1.83) והישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון של 1.61) בהשוואה לחולים שנותחו לאחר 6-8 שבועות מהשלמת הטיפול הכימותרפי.

ההישרדות הכוללת לאחר כארבע שנים הייתה הגבוהה ביותר בקבוצת החולים שנותחו לאחר 6-8 שבועות מהטיפול הכימותרפי ועמדה על 75%, כאשר באלו שנותחו מוקדם יותר תועדו שיעורי הישרדות כוללים לאחר ארבע שנים של 50% ובאלו שנותחו מאוחר יותר שיעורי ההישרדות עמדו על 60%.

בנוסף, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות לאחר שלוש שנים עמדו על כ-70% באלו שנותחו 6-8 שבועות לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי, בהשוואה ל-33% באלו שנותחו מוקדם ו-55% באלו שנותחו מאוחר יותר.

שיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח היה נמוך יותר בקרב חולים שעברו ניתוח 6-8 שבועות לאחר טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי.

ממצאי המחקר מעידים כי המועד הטוב ביותר להשלמת ניתוח לכריתת הוושט בחולים עם אבחנה של קרצינומה של תאי קשקש של הוושט הוא 6-8 שבועות לאחר השלמת טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה