טיפול ב-Empagliflozin משפר איזון גליקמי בילדים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך כנס ה-IDF)

מנתונים חדשים ממחקר בשלב 3 שהוצגו במהלך כנס ה-International Diabetes Federation עולה כי טיפול ב- Empagliflozin (ג’ארדיאנס) הוביל לירידה מובהקת סטטיסטית בריכוז המוגלובין מסוכרר בילדים ומתבגרים בגילאי 10-17 שנים עם סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עם למעלה מ-41,000 מקרים חדשים בכל שנה ברחבי העולם, סוכרת מסוג 2 בצעירים מהווה כיום בעיה עולמית משמעותית, בעיקר לאור העלייה בגורמי הסיכון כמו השמנה. התועלת המשמעותית ופרופיל הבטיחות המבטיח של Empagliflozin במחקר DINAMO תמך בטיפול בילדים ומתבגרים אלו.

מחקר DINAMO כלל צעירים בגילאי 10 עד 17 שנים עם סוכרת מסוג 2 והמוגלובין מסוכרר בטווח 6.5-10.5%. כלל המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Empagliflozin במינון 10 מ”ג או 25 מ”ג (52 חולים), Linagliptin (טרג’נטה) במינון 5 מ”ג (53 חולים) או פלסבו (53 חולים), אשר ניתנו פעם ביום.

לאחר 26 שבועות, בקרב המשתתפים בזרוע הטיפול ב-Empagliflozin תועדה ירידה של 0.84% בריכוז המוגלובין מסוכרר כאשר הטיפול ניתן ביחד עם הטיפולים הקודמים, כולל דיאטה, פעילות גופנית, מטפורמין ו/או אינסולין, בהשוואה לפלסבו (p=0.012). תוצא סיום משני במחקר DINAMO כלל ירידה של 35.2 מ”ג/ד”ל בריכוז סוכר בדם בצום עם טיפול ב- Empagliflozin (p=0.0035).

נתוני הבטיחות של Empagliflozin תאמו לממצאים קודמים שדווחו במבוגרים עם סוכרת מסוג 2.

הכותבים מציינים כי הירידה של 0.34% בריכוז המוגלובין מסוכרר בקרב משתתפים שטופלו ב-Linagliptin לא הייתה מובהקת סטטיסטית בהשוואה לפלסבו (p=0.29).

ממצאים אלו חשובים במיוחד לאור הצורך באפשרויות טיפול נוספות לטיפול בצעירים עם סוכרת מסוג 2, בפרט תכשירים פומיים, מאחר וכיום מטפורמין מהווה את הטיפול הפומי היחיד לצעירים.

 

מתוך כנס ה-IDF

 

לידיעה ב-Healio

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה