האם למעכבי ארומטאז השפעה על הסיכון לאוטם לבבי בנשים עם סרטן שד? (Cancer Control)

על-סמך נתוני עולם-אמיתי, מעכבי ארומטאז מהווים טיפול בטוח בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן ובאלו עם היסטוריה של מחלה קרדיווסקולארית, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Cancer Control. מעכבי ארומטאז מלווים בירידה משמעותית באוטם לבבי באלו ללא היסטוריה קרדיווסקולארית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת אודות הרעילות הקרדיווסקולארית של מעכבי ארומטאז בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין מעכבי ארומטאז ובין הסיכון לאוטם לבבי בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן על-סמך נתונים ממחקרי עולם-אמיתי.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Embase ו-Cochrane Library לזיהוי מחקרים שבחנו את הקשר בין הסיכון לאוטם לבבי ומעכבי ארומטאז.

הסקירה כללה שמונה מחקרי עוקבה עם 134,476 נשים. באשר להיארעות אוטם לבבי, החוקרים לא זיהו הבדל משמעותי בין מטופלות במעכבי ארומטאז ובין אלו שלא קיבלו את הטיפול התרופתי (יחס סיכון של 0.98, רווח בר-סמך 95% של 0.83-1.17).

מניתוח לפי תתי-קבוצות של נשים ללא היסטוריה של מחלה קרדיווסקולארית עלה כי הטיפול התרופתי לווה בסיכון מופחת לאוטם לבבי (יחס סיכון של 0.86, רווח בר-סמך 95% של 0.77-0.96). לא תועדו הבדלים משמעותיים בסיכון לאירוע מוחי איסכמי (יחס סיכון של 0.93, רווח בר-סמך 95% של 0.82-1.07) ואי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.24, רווח בר-סמך 95% של 0.92-1.66) בין שתי הקבוצות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה ללמוד עוד על הקשר בין מעכבי ארומטאז ובין היארעות אוטם לבבי בטיפול בסרטן שד חיובי לקולטנים לאסטרוגן.

 

Cancer Control, Jan-Dec 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה