היעילות והבטיחות של טרגלודק לעומת טוג’או בטיפול מוקדם לאחר ניתוח מעקפים של חולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabet Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetic Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 המופנים לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, טיפול בטרגלודק (Degludec U100) בטוח ויעיל כמו אינסולין טוג’או (Glargine U300) לאיזון מוקדם של רמות הסוכר בדם לאחר הניתוח.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את היעילות והבטיחות של טרגלודק לעומת טוג’או בטיפול בשלב מוקדם לאחר ניתוח מעקפים של חולים עם סוכרת מסוג 2.

מדגם המחקר כלל 239 חולים אשר חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת טיפול במשטר בזאל-בולוס בשלב מוקדם לאחר-ניתוח מעקפים וטופלו בטרגלודק (122 חולים) או טוג’או (117 חולים) כאינסולין בזאלי וכן טופלו ב-Glulisine לפני ארוחות. התוצא העיקרי היה ההבדל בין הקבוצות בריכוז יומי של סוכר בדם. עוד בחנו החוקרים את בטיחות הטיפול בדמות אירועי היפוגליקמיה.

מהנתונים עולה כי לא היו הבדלים בריכוז יומי ממוצע של סוכר בדם (157 לעומת 162 מ”ג/ד”ל), שיעור מדידות סוכר בדם בטווח 70-180 מ”ג/ד”ל (74% לעומת 73%), מינון יומי של אינסולין בזאלי (19 לעומת 21 יחידות/יום), משך אשפוז (חציון של 9 לעומת 9 ימים), או סיבוכים באשפוז (21.3% לעומת 21.4%) בין קבוצות הטיפול.

החוקרים מדווחים עוד כי לא זוהו הבדלים בשיעור החולים עם מדידות סוכר נמוכות מ-70 מ”ג/ד”ל (15.6% לעומת 23.1%), או מתחת ל-54 מ”ג/ד”ל (1.6% לעומת 4.3%) בין מטופלים בטרגלודק לעומת מטופלים בטוג’או.

ממצאי המחקר מעידים כי טרגלודק יעיל ובטוח כמו טוג’או לטיפול מוקדם לאחר-ניתוח מעקפים של חולים עם סוכרת מסוג 2.

 

Diabet Med, Nov 10, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה