כיל הנוגדנים כנגד הנגיף הפטיטיס A בעירוי אימונוגלובולינים (מתוך Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון ינואר 2010 של ה- Journal of Allergy and Clinical Immunology, עולה כי כיל הנוגדנים כנגד הנגיף הפטיטיס A (Hepatitis A Virus , HAV) הוא גבוה דיו ומספק הגנה מתאימה לחולים עם חסר חיסוני, למרות הירידה בשכיחות הסרולוגית של נוגדנים כנגד הנגיף ברחבי העולם.

החוקרים כותבים כי ההיארעות של זיהום ב-HAV נמצאת בירידה ברחבי העולם. עם זאת, בספרות קיים מידע מועט בנוגע להשפעת הירידה בהיארעות זיהום נגיפי זה על כמות ופעילות הנוגדנים כנגד HAV בעירויי אימונוגלובולינים תוך וורידיים (intravenous immunoglobulin, IVIG). מטרת החוקרים הייתה להעריך את כמות ותפקוד הנוגדנים כנגד HAV במאגרי פלסמה מתורמים באירופה וארה”ב ובערויי אימונוגלובולינים שהוכנו מהם.

החוקרים העריכו בשיטת ELISA את כיל הנוגדנים נגד HAV ב-3,953 דגימות פלסמה שנאספו בשנים 2003-2008 באירופה וארה”ב, וכן ב-169 עירויי IVIG שיוצרו בשנים 2005-2007. כמו כן הם בדקו את תפקוד הנוגדנים בשיטת microneutralization.

מתוצאות המחקר עולה כי כיל הנוגדנים הממוצע ב-1,310 הדגימות האירופאיות היה 1.70 IU/mL, לעומת 0.82 IU/mL ב-2,634 הדגימות מארה”ב. החוקרים מציינים כי בין השנים 2003-2008 נצפתה ירידה של 28% בכיל הנוגדנים בדגימות הפלסמה מאירופה, וירידה של 41% בדגימות מארה”ב. הם מוסיפים כי כיל הנוגדנים הממוצע היה גבוה יותר גם ב-IVIG ממקור אירופאי (22.91 IU/mL), לעומת IVIG שיוצר בארה”ב (14.60 IU/mL). כמו כן, כיל ה- microneutralizationהיה גבוה יותר בדגימות ה-IVIG שמקורן באירופה, בהשוואה ל-IVIG ממקור אמריקאי.

לדברי החוקרים, למרות שכיל הנוגדנים כנגד HAV ב-IVIG ממקור אמריקאי היה נמוך באופן מובהק לעומת IVIG ממקור אירופאי, נראה שרמת הנוגדנים בדגימות שמקורן בארה”ב עדיין מספקת הגנה מתאימה מפני הנגיף, שכן רמת נוגדנים של 10mIU/mL ומעלה נחשבת מגנה.

החוקרים מסכמים כי תוצאות המחקר מחזקות את הראיות הקיימות בנוגע לירידה בהיארעות זיהום ב-HAV בארה”ב ואירופה, אך למרות ירידה זו הודגם כי כיל הנוגדנים כנגד הנגיף בעירויי IVIG נותר גבוה דיו, על מנת לספק הגנה מפני הזיהום בחולים עם חסר חיסוני ראשוני.

J Allergy Clin Immunol 2010;125:198-202.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה