אקופונקטורה להקלה על כאבי מחזור (מתוך BJOG)

מסקירה סיסטמית חדשה שפורסמה ב-BJOG עולה כי אקופונקטורה עשויה להקל על התכווצויות בזמן מחזור, השכיחות בכמחצית מכלל הנשים הצעירות.

החוקרים ערכו סקירה שכללה 27 מחקרים, עם 3,000 נשים, ומצאו כי אקופונקטורה עשויה להיות יעילה יותר מטיפול תרופתי או תרופות צמחיות.

לדברי החוקרים, יש עדויות משכנעות באשר ליעילות טיפולי אקופונקטורה להקלה על כאב, מאחר שהפרוצדורה מעודדת ייצור אנדורפינים וסרטונין במערכת העצבים המרכזית.

החוקרים כותבים כי בהשוואה לטיפול תרופתי או עשבי מרפא, אקופונקטורה לוותה בירידה מובהקת בכאב.

החוקרים ערכו חיפוש ב-19 מאגרי מידע אלקטרוניים, כולל מאגרים באנגלית, קוריאנית, יפנית וסינית, לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת אקופונקטורה כטיפול בדיסמנוריאה ראשונית. אולם, התוצאות היו מוגבלות בשל כשלים מתודולוגיים. לדוגמא, רק תשעה מבין 27 המחקרים דיווחו באופן ברור על שיטות ההקצאה האקראית, ובאף מחקר לא צוין כיצד ההקצאה נעשתה באופן סמוי.

הם מסכמים וכותבים כי מהסקירה עולה כי יש עדויות מבטיחות לטיפולי אקופונקטורה להקלה על דיסמנוריאה ראשונית, בהשוואה לטיפול תרופתי או עשבי מרפא. עם זאת, התוצאות מוגבלות בטיבן. העדויות בנוגע ליעילות אקופונקטורה בטיפול בדיסמנוריאה ראשונית אינן משכנעות , בהשוואה לטיפולי דמה. לאור זאת, החוקרים קוראים לערוך מחקרים איכותיים, אקראיים ומבוקרי-פלסבו, להערכת הטיפול באקופונקטורה בנשים עם כאבי מחזור.

BJOG 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה