משחת Mupirocin בשילוב עם אמבטיות מלבין עשויות לסייע לארדיקציית S.aureus מהעור (מתוך הכנס ICHAI)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה- Fifth Decennial International Conference on Healthcare-Associated Infections (ICHAI) 2010, עולה כי מריחה אפית של משחת Mupirocin 2% בשילוב עם אמבטיות מלבין (bleach baths) הייתה יעילה יותר מטיפולים אחרים בארדיקציית קולוניזציה עורית של החיידק Staphylococcus aureus.

החוקרים מסבירים כי עד כה נבדקו מספר שיטות לארדיקציית קולוניזציה עורית של S.aureus, אך לא פורסמו תוצאות מחקרים מבוקרים להערכת הגישה הטובה ביותר לצמצום קולוניזציית החיידק.

במחקר הנוכחי בדקו החוקרים את היעילות של מספר שיטות לארדיקציית S.aureus ב-193 ילדים ו-107 מבוגרים נשאי S.aureus, אשר סבלו מזיהום נרכש של החיידק בעור וברקמות הרכות.

כל המשתתפים קיבלו הסבר על הגיינה אישית, ובהמשך חילקו החוקרים את המשתתפים באקראי לאחת מ-4 קבוצות: ללא התערבות (קבוצת ביקורת), מריחת משחת Mupirocin 2% ב-2 הנחיריים פעמיים ביום למשך 5 ימים, מריחה אפית של המשחה בשילוב עם מקלחת יומית עם תמיסת Chlorhexidine 4% למשך 5 ימים, ומריחה אפית של משחת ה-Mupirocin 2% בשילוב עם אמבטיית מלבין יומית בת 30 דקות למשך 5 ימים. החוקרים מציינים כי 68% מהמשתתפים היו נשאים של methicillin-resistant S.aureus (MRSA) ו-32% מהמשתתפים היו נשאים של methicillin-sensitive S.aureus בלבד.

מתוצאות המחקר עולה כי בהשוואה לקבוצת הביקורת, כל הטיפולים נמצאו יעילים בארדיקציית נשאות S.aureus כחודש מהזיהום. לאחר 4 חודשים מהזיהום נמצא כי רק שימוש במשחת Mupirocin 2% בשילוב עם אמבטיות מלבין היה יעיל בארדיקציית הקולוניזציה של החיידק. החוקרים מדווחים כי כל הטיפולים נסבלו היטב, ומציינים כי תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה יובש בעור.

לדברי החוקרים, המחקר הנוכחי הוא השלב הראשון לפני ביצוע מחקר גדול יותר, שמטרתו להעריך האם ארדיקציית קולוניזציה של S.aureus עשויה למנוע זיהומי עור ורקמות רכות. הם מסבירים כי עד כה נעשה שימוש בשיטות שונות לצמצום הנשאות, שיעילותן לא הוכחה במחקרים. כעת, ממצאי המחקר תומכים בשילוב של משחת Mupirocin 2% עם אמבטיות מלבין בחולים עם זיהומי עור ורקמה רכה חוזרים בקהילה.

בדיון שנערך בכנס ציינה מומחית מהתחום כי דרושים מחקרים נוספים בתחום, על מנת להעריך האם השיטות השונות לארדיקציית החיידק יובילו להבדלים בשיעור הזיהומים הקליניים במשתתפים.

מתוך הכנס Fifth Decennial International Conference on Healthcare-Associated Infections (ICHAI) 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה