יעילות ג’ל Tretinoin מקומי לטיפול באקנה בילדים (Pediatrics)

במחקר קטן בילדים בגילאי 8-12 שנים מצא כי טיפול בג’ל 0.04% Tretinoin מביא לשיפור באקנה של הפנים ונסבל היטב ע”י המטופלים.

לדברי החוקרים, אעפ”י שאקנה וולגאריס הינה בעיה של מתבגרים בעיקר, חלק לא-מבוטל מהילדים בגילאי טרום גיל התבגרות סובלים מנגעי אקנה במקביל לאדרנרכה. הטיפול בילדים אלו בשלב מוקדם עשוי לצמצם את הסיכון להצטלקויות ופגיעה באיכות חיים.

מדגם המחקר כלל 40 ילדים עם אקנה בדרגה קלה עד בינונית; 33 מבין המשתתפים היו בנות, עם גיל ממוצע של 10.7 שנים (חציון של 11 שנים).

המשתתפים הודרכו למרוח את הג’ל פעם ביום. 36 ילדים השלימו את 12 שבועות הטיפול, במהלכם נאסר עליהם להשתמש בטיפולים אחרים כנגד אקנה.

ב-32 מבין 34 המטופלים תועד שיפור מסוים בחומרת אקנה במהלך תקופת המחקר.

בתחילת המחקר, ממוצע מדד EGSS (Evaluator’s Global Severity Score) להערכת חומרת אקנה עמד על 2.6 (בסולם של 0-5). לאחר 12 שבועות ממוצע EGSS בניתוח ITT (Intent-To-Treat) צנח ל-2.1 (p<0.001).

ממוצע Alternative EGSS ירד גם הוא באופן משמעותי, מ-3.1 בתחילת המחקר ל-2.4 בתום 12 שבועות המחקר (p<0.001). יתרה מזאת, תועדה ירידה בממוצע מספר הנגעים הדלקתיים, הלא-דלקתיים וכלל הנגעים לאחר 12 שבועות. מספר הנגעים הכולל ירד בשיעור של 37.3% (p<0.001).

15 משתתפים פיתחו תופעות לוואי על-רקע טיפול, מרביתן במהלך 3 השבועות הראשונים לטיפול ונמשכו פחות משבוע. תופעות אלו כוללו גירוי עורי, שינויים בפיגמנטציה לאחר-דלקת וכוויות שמש.

מתוצאות המחקר עולה כי ג’ל Tretinoin עשוי להוות טיפול יעיל מאוד בילדים בקבוצת גיל זו. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים לאישור הממצאים.

הם מציינים כי המחקר היה מוגבל בשל גודל המדגם הקטן וכן בשל האפשרות להטיה של החוקרים בשל מבנה תווית-פתוחה.

Pediatrics 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה