העלות והתועלת של תכשירים ביולוגיים בטיפול ב-JIA (מתוך Arthritis Care Res)

במאמר חדש שפורסם ב-Arthritis Care & Research מדווחים חוקרים כי לתכשירים ביולוגיים יעילות רבה בחולים עם JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis), אך היעילות כרוכה בעלות שנתית גבוהה.

לדברי החוקרים, לאור העלות הגבוהה של תכשירים אלו לחברות הביטוח ולבני המשפחה של החולים, חשוב להתייחס לתועלת של הטיפול אל מול עלות הטיפול. הם קוראים לרופאים לשאול את ההורים בנוגע ליכולתם לממן את התכשירים הללו ולקחת בחשבון את ההשפעה על ההיענות לטיפול בתכשירים בעלות גבוהה.

החוקרים בחנו את הספרות הרפואית במטרה להשוות את העלות האינקרמנטלית של שתי גישות: מתן תכשירים ביולוגיים המשמשים בעיקר ל-JIA (Etanercept, Adalimumab, Abatacept ו-Infliximab), או טיפול קונבנציונאלי (Methotrexate).

לפחות שני-שליש מהילדים שטופלו ב-Etanercept, Adalimumab ו-Abatacept, ענו על קריטריוני ACR Pediatric 30 (American College of Rheumatology) . 36% מהחולים שטופלו ב-Etanercept, 59% מהמטופלים ב-Adalimumab ו-28% מהמטופלים ב-Abatacept ענו על הקריטריונים הנוקשים יותר של ACR Ped 70. שיעורי הפסקת הטיפול בתכשירים ביולוגיים במהלך המחקרים הללו נעו בין 6% ל-24%.

התוצאות היו דומות במחקר שהשווה בין Infliximab עם Methotrexate ובין פלסבו עם Methotrexate (75% ענו על קריטריוני ACR Ped 30,  11% פרשו מהמחקר).

עלויות הטיפול השנתיות היו דומות עם התכשירים הביולוגיים השונים (16,608$ עם טיפול תוך-ורידי ב-Abatacept ועד 18,966$ עם טיפול תת-עורי ב-Etanercept). בהשוואה, העלות השנתית של Methotrexate, כולל התרופות הנלוות וניטור, עמדה בממוצע על 952$.

העלות האינקרמנטלית ירדה ב-33-37% במודל בו השוו החוקרים את התועלת הביולוגית המקסימאלית אל מול התועלת הנמוכה ביותר של Methotrexate.

איזון טוב יותר של המחלה עשוי להביא לשיפור בתוצאות קליניות חשובות בטווח הארוך, דוגמת מוגבלות תפקודית, שעשויה להשפיע על התפקוד החברתי, תעסוקה ואיכות החיים.

Arthritis Care Res. Posted online August 25, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה