טכנולוגיית ה-SpineAssist של מזור עושה צעד חשוב בדרך לשימוש בתחום ניתוחי המוח

המערכת הרובוטית של מזור הוכיחה לראשונה דיוק ויציבות בסדרה של ניסויים קליניים מורכבים לניתוחי מוח

למזור הסכם שיווק והפצה אסטרטגי עם אלפא אומגה להפצה של מערכת ה-SpineAssist בניתוחי DBS במוח

מזור מתכננת להשלים את פיתוח היישום, להתחיל בפעילות קלינית בחו”ל ולהגיש את הבקשה לאישור היישום המוחי לרשויות הרגולציה בארה”ב ואירופה

מערכת ה-SpineAssist תסייע בניווט מדויק של אלקטרודות ושתלים במוח

מנכ”ל מזור, אורי הדומי: “הכניסה של מזור לתחום ניתוחי המוח, על הרגישות והמורכבות הרבה שבו, מעידה על יציבות הטכנולוגיה של מזור ועל בשלותה ופותחת בפני החברה הזדמנויות עסקית עתידית”

חברת מזור רובוטיקה השלימה צעד ראשון וחשוב בדרך לכניסה לתחום ניתוחי המוח. מזור, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, מדווחת כי השלימה בהצלחה סדרה של ניסויים קליניים מורכבים ליישום לראשונה של המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, הSpineAssist , גם בניתוחי מוח. בניסויים הוכחו הדיוק, יציבות החיבור אל הגולגולת והדירות המערכת לבצע ניתוחים במוח. הניסויים בוצעו בליווי ובחינה של צוות כירורגי מוח בכירים מבית החולים הדסה בירושלים, ועל פי חוות הדעת של החוקרים, הצלחת הניסוי היתה מלאה ומטרות הניסוי הושגו במלואן. מזור מדווחת כי המערכת עמדה במלוא הדרישות שנקבעו לה בשלב זה.

מזור מתכננת כעת להרחיב את יישומי מערכת ה-SpineAssist גם ליישומים בתחום כירורגיית המוח, ובכלל זה טיפול בצמצום הסימפטומים של מחלת הפרקינסון. מזור חתמה לפני כשנה על הסכם שיווק והפצה אסטרטגי עם חברת אלפא אומגה (Alpha Omega), יצרנית ציוד כירורגי מתקדם לניתוחי מוח ולטיפול במערכת העצבים, להתחלת הפצה של מערכת ה- SpineAssist גם לניתוחי מוח. כעת, עם השלמת סדרת הניסויים בהצלחה, מתכננת מזור להשלים את פיתוח יישום זה, להתחיל בפעילות קלינית בחו”ל ולהגיש את הבקשה לאישור היישום המוחי לרשויות הרגולציה והבריאות בארה”ב ואירופה.

מנכ”ל מזור, אורי הדומי, מציין כי “ייחודה של מערכת ה-Spine Assist הוא ביכולתה לסייע למנתחים במיקום השתלים בדיוק רב, בפולשנות מזערית ותוך הקטנה מהותית של כמות הקרינה לה נחשפים החולה והמנתח במהלך הניתוח. אני מאמין כי תכונות אלו, ובעיקר הצלחתה המלאה של המערכת ביותר מ-1,500 ניתוחי עמוד שדרה, הופכים אותה לבעלת ערך גם עבור מנתחי מוח בבתי החולים. הצלחת סדרת הניסויים הקליניים שבוצעה בניתוחים במוח מוכיחים כי המערכת הרובוטית שלנו היא פלטפורמה לשימוש מוצלח ולהרחבת היישומים הכירורגיים בהם מיושמים מוצרי מזור בחדרי הניתוח. הכניסה של מזור לתחום ניתוחי המוח, על הרגישות והמורכבות הרבה שבו, מלמדת על יציבות הטכנולוגיה שלנו ועל בשלותה ופותחת בפני החברה הזדמנות עסקית עתידית”.

המערכת הרובוטית המיניאטורית של מזור, ה-Spine Assist, עשויה לסייע לרופאים מנתחים במהלך ניתוחי מוח בניווט מדויק של אלקטרודות ושתלים שימוקמו באזורים ייעודיים במוח באמצעות המכשור הניתוחי המתקדם של אלפא אומגה.

תחום החדרת וניווט שתלים במוח, טיפולי ה-DBS (Deep Brain Stimulation), מתמקם כיום בטיפול במחלת הפרקינסון, ומוערך במאות מיליוני דולרים. שיטת טיפול זו צפויה לשמש בעתיד גם לטיפול בהפרעות ומחלות רבות אחרות כדוגמת הפרעות קומפולסיביות, הפרעות פסיכוטיות שונות, הפרעות אכילה ומחלות נוירולוגיות שונות.

כמו כן, מזור דיווחה לאחרונה על קבלת אישור רשות הבריאות האמריקאית ה-FDA לפתרון המשלב בין שתי טכנולוגיות שפיתחה: המערכת הרובוטית ה-SpineAssist ומערכת ההדמיה התלת ממדית ה-C-Insight. להערכת החברה, הסינרגיה שתושג באמצעות שימוש במערכת האחודה תוכל לבוא לידי ביטוי גם ביישומי המערכת בניתוחי מוח בעתיד. החברה מעריכה כי הערך המוסף הגבוה שיושג משילוב המוצרים יסייע גם בשיפור יכולת המכירה של החברה ובהבטחת מחירי מכירה גבוהים יותר.

אודות מזור טכנולוגיות ניתוחיות

מזור נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים לתמיכה בפרוצדורות כירורגיות בתחום האורטופדיה והנוירוכירורגיה. לחברה פיתוחים נוספים בתחום ניתוחים מונחי הדמיה, שעיקרם הכוונה וניווט של כלים כירורגים בדייקנות גבוהה ובפולשנות מזערית אל גוף האדם, תוך שימוש בטכנולוגיות של הדמיה תלת ממדית ורובוטיקה מיניאטורית. לחברה ארבעה מוצרים פרי פיתוחה: מוצר הדגל של החברה הוא ה-SpineAssist המאושר רגולטורית באירופה ובארה”ב; מערכת ההדמיה התלת מימדית בעלת אישורי FDA בארה”ב ו-CE באירופה; מוצר ה-GO-LIF המקבע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בטכנולוגיית הניווט של החברה ובעל אישור ה-CE האירופי; ושתלי ה-TOPAZ המיועדים להשלים את היצע הפתרונות של מזור לרופאים לשימוש במגוון רחב של מחלות ותסמינים רפואיים של פגועי עמוד שדרה.

 נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה