סורק תרמי המיועד לשימוש במקומות ציבוריים עשוי לזהות אנשים עם חום במהלך התפרצות מחלות (מתוך EID)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

ב-13 באוקטובר 2010 פורסם ב-Emerging Infectious Diseases (EID), ירחון ה- U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC), מחקר שהשווה בין סורקים תרמיים המיועדים לשימוש במקומות ציבוריים, על מנת לזהות אנשים עם חום במהלך התפרצות מחלות. מהתוצאות עולה כי 2 סורקים קיימים נמצאו יעילים למטרה זו.

החוקרים מדווחים כי הסורקים היו יעילים יותר בזיהוי עלייה בחום הגוף, לעומת תשאול האנשים על תסמיני חום.

המחקר נערך במספר חדרי מיון, ובמסגרתו השוו החוקרים בין 3 סורקים תרמיים, ThermoVision A20M של חברת FLIR Systems Inc., OptoTherm Thermoscreen של חברת OptoTherm Thermal Imaging Systems and Infrared Cameras Inc., ו- Wahl Fever Alert Imager HSI2000S של חברת Palmer Wahl Instrumentation Group.

מתוצאות המחקר עולה כי לסורקי ה- ThermoVision A20M ו- OptoTherm נצפה דיוק של 90% בזיהוי מקרי החום, לעומת דיוק של 75% עבור תשאול המטופלים על תסמיני חום. הסורק השלישי היה פחות מדוייק בזיהוי החום.

החוקרים מציינים כי בעת תשאול במקומות ציבוריים, אנשים שחוששים מעיכוב או הסגר עלולים לשקר לגבי חום. הם מסבירים כי במהלך ההתפרצות האחרונה של שפעת H1N1 וכן בשנת 2003 בעת התפרצות ה- Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS), עשו מספר מדינות שימוש בסורקים תרמיים בשדות התעופה.

לדבריהם, מומחים שונים ממליצים על שימוש בסורקים התרמיים בעת התפרצות מהירה של מחלות, לסקר של נוסעים בשדות התעופה. נוסעים אלו עלולים להעביר זיהום נגיפי סביב העולם בתוך מספר שעות. היות וחום הוא סימן שכיח של מחלות זיהומיות רבות, זיהוי מהיר של עלייה בחום הגוף הוא מרכיב מרכזי במאמצי הסקר.

Emerg Infect Dis. 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה