יעילות תומכנים מצופי-תרופה לטיפול בנגעים ב-Ostial LAD (מתוך Am Heart J)

תומכנים מצופי-תרופה, בעיקר אלו הכוללים את החלק הדיסטאלי של העורק הכלילי השמאלי הראשי, נמצאו יעילים בטיפול בנגעים ב-Ostial LAD (Left Anterior Descending), כך מדווחים חוקרים מאיטליה במאמר חדש שפורסם במהדורת נובמבר של American Heart Journal.

החוקרים מסבירים כי במרכז הרפואי בו הם עובדים, מרבית המנתחים החלו לאחרונה בהכנסת תומכנים לחלק הדיסטאלי של העורק השמאלי הראשי, על-בסיס ממצאים אלו וכן על-בסיס הניסיון שהצטבר בטיפול בעורק השמאלי הראשי.

החוקרים מדווחים על התוצאות הקליניות בטווח הארוך והצורך בהתערבות חוזרת והיצרות חוזרת שכללה את מקטע העורק השמאלי הראשי הסמוך, בו לא היה תומכן, לאחר השתלת תומכן מצופה-תרופה לטיפול בהיצרות Ostial LAD. בחלק מהמקרים הוכנס תומכן שכלל את החלק הדיסטאלי של העורק השמאלי הראשי.

החוקרים מסבירים כי מחקרים מעטים דיווחו על הבטיחות והיעילות של תומכנים מצופי-תרופה לטיפול בהיצרויות מבודדות של ה-LAD, ונגעים אלו בסיכון גבוה עשויים לערב את פיצול העורק השמאלי הראשי, עם צורך ברה-וסקולריזציה של נגע המערב את האתר הקריטי הנ”ל.

מבין 162 חולים שטופלו, ב-95 (58.6%) הוכנס תומכן מקומי ל–Ostial LAD וב-67 (41.4%) הוכנס תומכן שכלל את החלק הדיסטאלי של העורק השמאלי הכלילי הראשי (LM-LAD).

בכל המקרים תועדה הצלחה אנגיוגרפית, וסגירה מהירה של Left Circumflex תועדה רק בחולה אחד בו הוכנס תומכן מקומי ל-Ostial LAD. שני חולים מתו בבית החולים, אחד לאחר כל פרוצדורת הכנסת תומכן, כאשר בשני המקרים ככל הנראה הגורם היה תרומבוזיס בתומכן.

שיעורי היארעות TLR (Target Lesion Revascularization) לאחר שנתיים, עמדו על 12% (10 מקרים) בחולים שטופלו בתומכן פוקאלי ב-Ostial LAD וב-3.3% (2 מקרים) באלו שטופלו בתומכן שכלל את החלק הדיסטאלי של העורק השמאלי הכלילי הראשי (p=0.059). שבעה מבין 12 המקרים כללו את העורק הכלילי השמאלי הראשי, וכל המקרים הללו תועדו בחולים בהם הוכנס תומכן מקומי ב-Ostial LAD.

מניתוח רב-משתנים עולה מגמה לפיה קיים קשר בין עליה בסיכון ל-TLR עם הכנסת תומכן ל-Ostial LAD, כמו גם מגמה שהצביעה על קשר בלתי-תלוי בין הקוטר המינימאלי הסופי של הלומן ובין TLR.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתן לטפל בנגעים מבודדים ב-Ostial LAD בשתי הטכניקות להכנסת תומכנים, בהתאם להעדפתו של הרופא המטפל; עם זאת, הטכניקה של החלק הדיסטאלי של העורק השמאלי הראשי עשויה להבטיח כיסוי טוב יותר של הנגע, ונוחה יותר מהכנסת תומכנים מקומיים ל-Ostial LAD. ייתכן כי עם הטכניקה האחרונה יתקבלו תוצאות טובות יותר מבחינת TLR.

Am Heart J. Posted November 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה