גם השנה הCDC ממליץ לחסן באופן גורף כנגד נגיף השפעת כל אדם מגיל 6 חודשים ואילך

מאת איתמר גנמור

במסגרת תדרוך אשר נערך בדצמבר, ה-CDC האמריקאי (The US Centers for Disease Control and Prevention (CDC)) חוזר גם השנה על המלצתו לחסן כנגד נגיף השפעת כל אדם מגיל 6 חודשים ואילך.

בנוסף, התדריך כלל גם סקירה לגבי “שבוע חיסון השפעת הלאומי”  (National Influenza Vaccination Week (NIVW)) ועדכונים לגבי נגיף השפעת ושיעור החיסונים כנגד הנגיף בעונה הנוכחית.

נציג ה-CDC הדגיש כי עלינו לזכור שאפילו אנשים בריאים, מבוגרים צעירים וילדים יכולים לחלות באופן קשה כתוצאה מהידבקות בנגיף. זו הסיבה להמלצה הגורפת לחיסון כל האוכלוסיה, פרט לתינוקות הצעירים מגיל 6 חודשים.

לדברי הנציג, יש להעביר את המסר בכל דרך אפשרית- דרך כלי התקשורת, אנשי מערכת הבריאות, ארגוני דת וקהילה, מעסיקים, בתי מרקחת, וכל גורם אחר אשר אפשר להעביר באמצעותו את המסר.

במהלך עונת 2010-2011, ועדת הייעוץ לחיסונים של ה-CDC צופה פעילות של 3 זנים, ומדגישה את חשיבות החיסון ההמוני. בעונה הנוכחית מוטמעת לראשונה ההמלצה. כ- 160 מיליון מנות מהחיסון הנוכחי, המגן כנגד 3 הזנים (A/H3N2 strain, B strain, and the 2009 H1N1 pandemic strain), כבר הופצו ברחבי ארה”ב.

לדברי מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה של ה-CDC נתונים ראשוניים מדגימים כי רוב הנגיפים מזן B אשר נמצאו עד כה תואמים לזן שכנגדו יוצר החיסון.

הנציגים הוסיפו ואמרו כי בשנה שעברה, באותה התקופה, הם הכינו את מסע ההסברה בנושא החיסון ההמוני. ההיענות למסע ההסברה הייתה עצומה, והייתה תלויה בעזרת כלי התקשורת אשר העלו את המודעות לגבי חשיבות הנושא. יתר על כן, ציינו הנציגים, כי גם השנה, למרות שאין פנדמיה, יש להדגיש שהשפעת יכולה להתנהג באופן לא צפוי, יכולה להיות קטלנית, ושעל כל אחד להתייחס לאיום ברצינות ולקדם את המניעה ככל הניתן.

מנהלת מרכז החיסונים ציינה שיותר מ-12,000 אנשים מתו בשנה שעברה מהנגיף H1N1 2009, כשמתוכם היו 340 ילדים אשר אובחנו כנושאים את הנגיף, ויותר מ-1000 אשר הוערכו כנושאים את הנגיף.

מנהלת המרכז לחיסונים הדגישה גם כי בשנה שעברה הייתה התפרצות חריגה של המחלה בשלבים מוקדמים של הסתיו, וכי הם אינם רוצים שאנשים יהפכו לשאננים לאור העובדה שעד כה, בעונה הנוכחית, פעילות המחלה נמוכה יחסית. לדבריה, יש ל- CDC כבר סמנים לכך שפעילות המחלה נמצאת עכשיו בעלייה.

התדריך כלל גם פירוט לגבי סקר טלפוני מהיר של כ-38,000 מבוגרים ו-9,100 ילדים בכל רחבי ארה”ב. הסקר הדגים כי החל מהשבוע השני של נובמבר, כשליש מהנשאלים דיווחו על כך שהתחסנו כבר כנגד השפעת. מתוך אלה שעדיין לא התחסנו, 15% אמרו שהם מתכוונים להתחסן בוודאות, ו- 25% דיווחו שהם כנראה יתחסנו.

כ-63% דיווחו כי התחסנו במרפאה או בבית חולים; 16% דיווחו כי התחסנו בסופרמרקט, בית מרקחת ובחנויות אחרות; 18% דיווחו כי התחסנו במקום העבודה או בית הספר. מבין הנשאלים מעל גיל 65, 64% כבר התחסנו, כמו גם 56% מעובדי שירותי הרפואה ו-45% מהנשים בהריון. באוכלוסיה הכללית, לבנים התחסנו יותר מאשר שחורים והיספאנים.

מנהלת מרכז החיסונים הוסיפה כי בהשוואה לשנה שעברה באותה תקופה הם נמצאים באותו מצב, או אפילו במצב טוב במקצת. לדעתה אלו נתונים מעודדים, מכיוון שהשנה לא היה סיקור כה נרחב מצד כלי התקשורת.

היא מעודדת את כל אלה שעדיין לא התחסנו להתחסן, מכיוון שהחיסון יכול להגן באופן בטוח מפני השפעת, אשר יכולה להיות קטלנית אצל חולים בעלי גורמי סיכון כגון נשים בהריון וחולים עם אסתמה וסוכרת. היא הדגישה שילדים רבים זקוקים לשתי מנות חיסון על מנת להיות מוגנים לגמרי.

הנציגים דנו גם ב”שבוע חיסון השפעת הלאומי” (NIVW). מטרות ה- NIVW הן לעודד את עובדי בריאות הציבור, עובדי מערכת הבריאות האחרים, קהילות ומשפחות בכל רחבי ארה”ב לשיתוף פעולה וקידום נושא החיסון כנגד שפעת לפני העלייה החדה של המחלה בחורף. ה-CDC מפציר גם ברשויות בריאות הציבור המקומיות לארגן אירועי NIVW עצמאיים.

היום הראשון יוקדש להדגשת חשיבות החיסון ההמוני כנגד שפעת, והימים הבאים יוקדשו לקבוצות ספציפיות, לדוגמא, משפחות, קשישים, ופרטים בעלי גורמי סיכון כגון סוכרת, אסתמה, ומחלות קרדיווסקולאריות וכרוניות אחרות. מאמצי החינוך וההסברה יתמקדו באלה שעדיין לא התחסנו, באלה שמהססים להתחסן, ואלה שלא יודעים היכן עליהם להתחסן.

לאתר ה-CDC וה-NIVW   

לידיעה במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Ustekinumab-ttwe (או Pyzchiva) כתכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (סטלרה) לטיפול במגוון מצבים דלקתיים. בנוסף, הסוכנות קבעה באופן זמני כי התרופה אינה שונה מהתכשיר המקורי וצעד זה יאפשר לרוקחים בארצות הברית להחליף את התכשיר הביוסימילאר בתכשיר המקור ללא תלות במרשם שניתן מהרופא. התכשיר Ustekinumab-ttwe, אנטגוניסט […]

  • הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    הופעה מוקדמת של סרטן מעי גס ורקטום אינה מחייבת מעקב הדוק יותר (Clin Gastro & Hepatol)

    בהשוואה לחולים עם אבחנה של סרטן מעי גס ורקטום בגיל אופייני, באלו עם הופעה מוקדמת של המחלה הממארת לא תועד סיכון מוגבר למחלה מתקדמת ולכן אין צורך בבדיקות קולונוסקופיה תדירות יותר בהשוואה להמלצות בהנחיות הנוכחיות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות העלייה בהיארעות הופעה […]

  • מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה  (naegleria Fowleri)

    מקרה נדיר בישראל: אדם צעיר לקה בדלקת מוחית הנגרמת מאמבה נדירה  (naegleria Fowleri)

    משרד הבריאות מעדכן כי גבר תושב מחוז המרכז, בן 25, ללא מחלות רקע, לקה בדלקת מוחית מאמבה נדירה. הצעיר מאושפז בטיפול נמרץ במצב מסכן חיים. בעולם דווחו כ-400 מקרים. מדובר על מחלה נדירה ששיעור התמותה ממנה גבוה. האמבה נמצאת במים מתוקים, שלוליות, או מקורות מים עומדים מסוגים שונים. חקירה של לשכת הבריאות במחוז מרכז של […]

  • שכיחות גבוהה של תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית בנשים לאחר ניתוח קיסרי (Am J Obstet Gynecol)

    שכיחות גבוהה של תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית בנשים לאחר ניתוח קיסרי (Am J Obstet Gynecol)

    חודשיים לאחר לידה, כאחת מכל 11 נשים שילדו בניתוח קיסרי לאחר 34 שבועות הריון ומעלה פיתחה תסמיני הפרעת דחק בתר-חבלתית (Post-Traumatic Stress Disorder, או PTSD), כאשר בנשים עם מגע מיידי של עור לעור עם התינוק תועד סיכון נמוך יותר להפרעת הדחק, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology. ברקע למחקר […]

  • השכיחות של מחלת כליות כרונית בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    השכיחות של מחלת כליות כרונית בחולים עם סוכרת מסוג 1 (Diabetes Care)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי מחלת כליות כרונית נפוצה מאוד במבוגרים עם סוכרת מסוג 1 בארצות הברית, כאשר כאחד מכל חמישה מבוגרים עם סוכרת מסוג 1 מאובחן עם מחלת כליות. במסגרת המחקר החוקרים ביקשו לבחון את שיעורי הימצאות מחלת כליות כרונית בקרב מבוגרים בגילאי 18 שנים ומעלה עם אבחנה של […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את החיסון של חברת מודרנה כנגד RSV (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את החיסון של חברת מודרנה כנגד RSV (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיעה על אישור mRESVIA של חברת מודרנה (mRNA-1345), חיסון המיועד לשמש כנגד זיהום בנגיף RSV (או Respiratory Syncytial Virus). החיסון המבוסס על רנ”א שליח מאושר למבוגרים בגילאי 60 שנים ומעלה במטרה למנוע מחלה בדרכי נשימה תחתונות משנית לנגיף RSV. מדובר בחיסון השלישי המאושר כנגד RSV בשנה האחרונה, […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה