Peginterferon/Ribavirin מביאים לריפוי הפאטיטיס C (מתוךGastroenterology )


מאת איתמר גנמור

מממצאי מחקר רב-מרכזי חדש, אשר פורסמו בכתב העת Gastroenterology בדצמבר 2010, עולה כי Peginterferon (פגסיס) לבדו או בשילוב עם Ribavirin (ריבאבירין) יכולים להביא ל- sustained virologic response (SVR) לתקופה ארוכה, ואף להביא לריפוי בזיהום הפאטיטיס C (HCV). ה-SVR, המוגדר כ- HCV RNA נמוך מ- 50 IU/ml 24 שבועות לאחר סיום הטיפול, הושג ב-99% מהמטופלים במהלך מעקב של 4 שנים.

על פי החוקרים, למרות שהטיפול המשולב בתרופות אלה הוא הטיפול המקובל, קיים מידע מוגבל לגבי התמשכות ה-SVR לאורך תקופה ארוכה.

במחקר, בדקו החוקרים את התוצאים ארוכי הטווח של 1343 חולי הפאטיטיס C אשר השלימו טיפול במחקרים פרוספקטיביים עם הקצאה אקראית מ-9 מרכזים בעולם.

בסך הכל, 1077 חולים קיבלו טיפול משולב של Peginterferon ו- Ribavirin, 166 קיבלו רק Peginterferon, ו-100 היו גם נשאי HIV אשר קיבלו טיפול משולב או רק Peginterferon. ה- Peginterferon ניתן באופן תת-עורי במינון של 90-270 מק”ג/לשבוע, ומינון ה- Ribavirin היה 800-1600 מ”ג/יום. שניהם ניתנו למשך של עד 48 שבועות.

כל אוכלוסיית המחקר הייתה שלילית ל-HCV בסיום הטיפול, ופעם בשנה החולים נבדקו להערכת ה- viral loadעל ידי PCR ועל ידי בדיקות תפקודי כבד.

לאחר משך מעקב ממוצע של 3.9 שנים, 1331 (99.1%) חולים היו שליליים ל- HCV RNA, זאת אומרת שהם שמרו על ה-SVR. ה-SVR היה זהה בשלוש הקבוצות- בקבוצת הטיפול המשולב (99.2%), בקבוצה שקיבלה רק Peginterferon (98.8%), ובקבוצה שכללה גם נשאי HIV (99%).

על פי החוקרים, התוצאות מדגימות כי חזרה של HCV RNA נדירה ביותר לאחר השגת SVR, וכעת חולים אלה יכולים להיחשב ככאלה שנרפאו מבחינה וירולוגית. מבחינת המעקב, החוקרים ממליצים שבמקום בדיקות חוזרות, מספיקה בדיקה חד פעמית של HCV PCR שנה לאחר סיום הטיפול, ואם התוצאה היא שלילית, אין טעם במעקב נוסף. לסיום, הוסיפו החוקרים, כי עצם הידיעה שנרפאו תתרום רבות לאיכות חייהם של החולים.

לידיעה במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה