האם לאשפז ילדים הסובלים משפעת H1N1 בטיפול נמרץ? (מתוך הכנס השנתי ה-96 של ה- Radiological Society of North America)

מאת איתמר גנמור

מממצאי מחקר אשר הוצג בכנס השנתי ה-96 של ה- Radiological Society of North America בנובמבר 2010 עולה כי למרות ששפעת H1N1 (“שפעת החזירים”) דומה לשפעת הנפוצה, יש לבצע צילום רנטגן לילדים עם מחלות קודמות, ועליהם להתאשפז ביחידה לטיפול נמרץ במקרה ונצפה מיצוק (consolidation) בריאות.

במחקר הנוכחי, החוקרים סקרו באופן רטרוספקטיבי מידע לגבי 240 חולים אשר אובחנו כסובלים משפעת H1N1 בין אוגוסט 2009 ופברואר 2010. מתוך כל החולים, ל-123 בוצע צילום רנטגן. טווח הגילאים היה בין 42 ימים ל-17 שנים, והממוצע היה 6 שנים וחודשיים. במחקר השתתפו 51 בנות ו-72 בנים.

במחקר נמצא כי מתוך החולים אשר בוצע להם צילום רנטגן, 67 נזקקו לאשפוז, ו-6 קיבלו טיפול ביחידה לטיפול נמרץ. מבין החולים אשר לא אושפזו, ל-40% היה צילום חזה לא תקין, בעיקר בגלל התעבות פרי-ברונכיאלית (peribronchial thickening) והצללות ground-glass. לחלק קטן מהם היה מיצוק. לעומתם, מבין החולים שאושפזו, ל-61.2% היה צילום חזה לא תקין, כשלרובם היה מיצוק. תפליטים פלאורליים וקביטציות (cavitations) נמצאו בעיקר בחולים אשר אושפזו ביחידה לטיפול נמרץ, למרות שממצא זה לא היה מובהק מבחינה סטטיסטית.

על פי אחד החוקרים, למרות ש-3 חולים נפטרו, שיעור התמותה היה דומה בין שפעת H1N1 והשפעת הנפוצה. המחלה אופיינה על ידי חום, שיעול, זיהום בדרכי הנשימה העליונוות, ולעיתים חולשה. לרוב לא נצפו בחילות והקאות. בשפעת H1N1 נצפה יותר מיצוק, אך ממצא זה לא הביא לשיעורי תמותה שונים.


מתוך הכנס השנתי ה-96 של ה- Radiological Society of North America אשר נערך שיקגו, אילינו בנובמבר 2010


לידיעה ב-Doctors guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה