האם יש קשר בין משך השימוש ב-Natalizumab (טייסברי) לבין הסיכון ל-PML?

מאת ד”ר אולה קראסיק

חברת Biogen Idec דווחה לאחרונה על 6 מקרים חדשים של PML (או progressive multifocal leukoencephalopathy ) בחולי MS (multiple sclerosis) אשר טופלו ב-Natalizumab (טייסברי). סך המקרים של PML בעקבות טיפול ב-Natalizumab עלה אם כן ל-85. כמו כן, דווחה החברה על מקרה מוות נוסף, המעלה את סך המקרים ל-16.

בשנת 2005 הורידה Biogen את התרופה מהמדפים עקב הארועים הראשונים של PML . ב-2006 חזרה החברה לשווק את Natalizumab עם אזהרות בטיחות מוגברות לגבי שימוש ממושך. הארעות PML במטופלים ב-Natalizumab עומדת כעת על 1.06 מקרים מתוך 1000 מטופלים. הסיכון מוכפל בטיפול במשך יותר משנתיים, עם הארעות של 2.13 מתוך 1000 מטופלים לטווח ארוך. בנוסף, יש חשיבות לטיפול הקודם שקיבל חולה מסויים. טיפול קודם בדיכוי חיסוני מעלה את הסיכון ל-PML פי 2-3.

מומחה מהתחום מציין כי מספרים אלה תומכים בדעה שאין צורך להתחיל טיפול ב-Natalizumab בחולים אשר מסתדרים עם טיפולים ישנים יותר, גם אם Natalizumab עשוי להיות יעיל יותר. יתרה מכך, מציע המומחה לנסות להחזיר חולים על Natalizumab עם מחלה קלה עד בינונית לטיפולים הישנים לאחר שנתיים של Natalizumab . יש לזכור כי הדבר עשוי להביא להתלקחות המחלה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה