האם קפה מפחית את הסיכון לשבץ מוחי בנשים? (Stroke)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Stroke מדווחים חוקרים כי צריכת 1-5 כוסות קפה ביום מלווה בירידה של 22%-25% בסיכון לשבץ מוחי בנשים שבדיות שהיו במעקב במשך כ-10 שנים.

לדברי החוקרים, תועד קשר מנה-תגובה בין צריכת קפה ובין הסיכון לאירועי שבץ מוחי, ולא מדובר היה בעליה בסיכון בנשים שצרכו כמות קטנה קפה, או באלו שלא צרכו כלל קפה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 34,670 נשים במחקר Swedish Mammography Study, שלא סבלו ממחלה קרדיווסקולארית בשנת 1997. כחלק מהמחקר, הנשים השלימו שאלון תזונה בתחילת המחקר.

במהלך מעקב ממוצע של 10.4 שנים, תועדו 1680 אירועי שבץ מוחי, כולל 1310 מקרים של אוטם מוחי, 154 דימומים תוך-מוחיים, 79 דימומים תת-עכבישיים ו-137 אירועי שבץ לא-ספציפי.

לאחר תקנון לגורמי סיכון קרדיווסקולאריים ידועים, כולל הרגלי עישון ושנות-חפיסה, השכלה, מדד מסת גוף, פעילות גופנית, נטילת אספירין, היסטוריה של סוכרת, יתר לחץ דם או צריכת אלכוהול, תועד קשר בין צריכת קפה ובין סיכון נמוך יותר לשבץ מוחי, אוטם מוחי ודימום תת-עכבישי, אך לא תועד קשר עם דימום תוך-מוחי, ככל הנראה בשל מספר המקרים הקטן.

מומחים בתחום קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת הקשר בין צריכת קפה ובין היארעות שבץ מוחי ומחקרים להערכת ההשפעות האפשריות של צריכת קפה על גורמי סיכון קרדיווסקולאריים.

Stroke. Published March 10, 2011

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

בהמשך לממצאי המחקר הנ”ל, אתם מוזמנים לעיין בסקירתו של פרופ’ שכטר שפורסמה לאחרונה באתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה