האם שוקולד מחמיר אקנה בגברים? (מתוך הכנס השנתי ה-69 של American Academy of Dermatology)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-69 של American Academy of Dermatology עולות בשורות רעות לאוהבי השוקולד המועדים לאקנה צריכת שוקולד טהור עלולה להחמיר אקנה של הפנים בתוך ימים באלו עם היסטוריה של אקנה.

הממצאים עולים בניגוד למסקנות מחקרים קודמים שדיווחו כי אין קשר בין שוקולד והתפרצויות אקנה.  החוקרים מציינים כי המחקרים העיקריים שהובילו לתפיסה לפיה אין קשר בין דיאטה ואקנה התמקדו בהתלקחויות אקנה לאחר צריכת ממתק שוקולד, המכיל מרכיבים נוספים דוגמת חלב, סוכר ואגוזים.

לא נערכו מחקרים להערכת ההשפעות של שוקולד טהור, העשוי מ-100% קקאו, על אקנה, לכן החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של שוקולד טהור על התלקחויות אקנה.

מדגם המחקר כלל 10 גברים בריאים בגילאי 18-35 שנים, עם היסטוריה של אקנה וולגריס בפנים. בתחילת המחקר, כל המשתתפים אובחנו עם נגע אחד לפחות בפנים, אך לא יותר מארבעה, ונאסרו ליטול תרופות הניתנות ללא מרשם רופא.

החוקרים התמקדו בגברים מאחר במטרה להימנע מההשפעות האפשריות של הורמונים, הנתונים להשפעת המחזור החודשי.

המשתתפים צרכו 6 אונקיות של שוקולד Ghiradelli, ולאחר מכן שתו כוס מים. הם קיבלו הוראה לשמור על הדיאטה הקבועה למשך שבוע. החוקרים ספרו את מספר הנגעים בתחילת המחקר ובימים 4 ו-7.

החוקרים מדווחים על עליה מובהקת סטטיסטית בין מספר הנגעים הכולל (קומודון, פפולות ופוסטולות) ביום 4 (p=0.31) וביום 7 (p=0.050), בהשוואה למצב בתחילת המחקר. כמו כן, נרשמה מגמה לפיה חלה עליה במספר הממוצע של נגעים לא-דלקתיים ביום 4 (p=0.058) וביום 7 (p=0.067). לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית במספר הנגעים הדלקתיים (פפולות ופוסטולות) באף אחת מנקודות הזמן.

מהתוצאות עולה קורלציה משמעותית בין כמות השוקולד שנצרכה ובין מספר נגעי האקנה (r=0.510 ביום 4 ו-0.608 ביום 7).

המשתתפים דיווחו על בחילות, כאבי ראש, הפרעות במערכת העיכול, הקאות ושלשולים.

החוקרים סבורים כי מהתוצאות עולה כי צריכת שוקולד 100% אכן מחמירה אקנה באלו המועדים לאקנה. בכוונתם להמשיך ולבחון את הנושא.

American Academy of Dermatology (AAD) 69th Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה