הערכת תגובת מטופלים עם Rheumatoid Arthritis לטיפול ביולוגי לאחר כשלון טיפול ב- TNF-α (מתוך Arthritis Res Ther)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Arthritis Research and Therapy עולה כי במטופלים עם Rheumatoid Arthritis (RA) אשר טופלו בעבר ב- TNF-α , הסיכוי להגיב לטיפול ביולוגי נמוך מזה של מטופלים אשר לא טופלו ב- TNF-α בעבר.

הטיפול ארוך הטווח ב-RA כולל לרב סדרת טיפולים שונים. תגובת המטופל לטיפול, התקדמות המחלה, והבנת התפקיד של טיפולים שונים בשלבים שונים של המחלה מאפשרים לרופא המטפל לבחור את הטיפול המתאים ביותר לכל מטופל. במחקר זה בדקו החוקרים באופן שיטתי וכן העריכו באופן כמותי את היחס בין תגובה קלינית לטיפולים ביולוגיים לבין מספר הטיפולים הקודמים במעכבי TNF-α .

החוקרים זיהו 41 מאמרים אשר דווחו על תוצאות טיפול ביולוגי במטופלים עם RA אשר לא הגיבו באופן מספק למעכבי TNF-α . את התגובה לטיפול העריכו החוקרים לפי מדדים שונים, כולל קריטריונים של ACR (או American College of Rheumatology ), קריטריונים של EULAR (או European League Against Rheumatism ), ודרוג DAS28 (או Disease Activity Score 28 ).

שילוב התוצאות של כל המחקרים הרלוונטיים הדגים כי הסיכוי של מטופל להגיב לטיפול ביולוגי הולך ויורד ככל שמספר הטיפולים הקודמים ב- TNF-α הולך ועולה. כלומר, מטופלים אשר נחשפו בעבר ל- TNF-α ולא הגיבו, יגיבו לטיפול ביולוגי בסיכוי נמוך יותר ממטופלים אשר לא טופלו ב- TNF-α . יתרה מזאת, ככל שמספר הטיפולים ב- TNF-αבעבר עולה, הסיכוי להגיב לטיפול ביולוגי יורד.

Arthritis Research & Therapy. 2011;13(1)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה