לאינסולין דטמיר יעילות דומה אך עם פחות אירועי היפוגליקמיה לעומת NPH בילדים בגילאים 2-5 עם סוכרת סוג 1 (Pediatric Diabetes)


מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Pediatric Diabetes עולה כי בילדים בגילאי 2-5 שנים, עם סוכרת מסוג 1, בהשוואה לטיפול ב-NPH , הטיפול ב- Insulin Detemir (לבמיר) מביא לאיזון דומה של רמות הסוכר בדם, לצד ירידה בשיעור אירועי היפוגליקמיה, העדר עליה במשקל הגוף ושיעור נמוך יותר של תופעות לוואי.

זהו המחקר הרנדומלי המקיף הראשון אשר בדק יעילות ובטיחות של אינסולין אנלוג בזאלי בילדים קטנים בגילאי 2-5 שנים.

במסגרת המחקר השוו החוקרים בין Insulin Detemir ובין NPH (Neutral Protamine Hagedorn ), בשילוב עם Insulin Aspart בזמן ארוחות, לטיפול בילדים בגילאי 2-16 שנים עם סוכרת מסוג 1.  מדגם המחקר כלל 348 משתתפים שחולקו באקראי לטיפול, בהם 82 ילדים בגילאי 2-5 שנים (23.6%). מדובר במחקר תיאורי שהתמקד בתת הקבוצה של הילדים בגילאי 2-5 שנים עם סוכרת מסוג 1.

המאפיינים בתחילת המחקר היו דומים בין המטופלים ב- Insulin Detemir ובין המטופלים ב-NPH , עם גיל ממוצע של 4.3 שנים ו-4.5 שנים, בהתאמה, משך סוכרת של 2.2 ו-2.1 שנים. בתחילת המחקר, רמות HbA1c היו דומות בשתי הקבוצות (8.2% ו-8.1%), עם שינוי קל במהלך שנה אחת (8.1% ו-8.3%).

רמות סוכר בצום היו דומות בתחילת המחקר (151 מ”ג לד”ל לעומת 154 מ”ג לד”ל) וירדו במהלך המחקר (18- מ”ג לד”ל ו-8- מ”ג לד”ל). בקבוצת המטופלים ב- Insulin Detemir תועד שיעור נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה, בהשוואה למטופלים ב-NPH (24 שעות: 50.6 מקרים לעומת 78.3 מקרים לשנת-מטופל;  היפוגליקמיה לילית: 8.0 לעומת 17.4 אירועים לשנת מטופל). לא תועדו אירועי היפוגליקמיה חמורה עם Insulin Detemir , לעומת 6 מקרים בשלושה חולים שטופלו ב-NPH . השינוי בסטיית התקן של משקל הגוף, לאחר תיקון לגיל ומין, עמד על 0.17- עם Insulin Detemir ו-0.03+ עם NPH .

שיעור נמוך יותר של חולים בקבוצת גיל זו דיווחו על תופעות לוואי עם Insulin Detemir , בהשוואה ל-NPH (69.0% לעומת 77.5%). תופעות לוואי חמורות היו מעטות (5 עם Insulin Detemir לעומת 7 עם NPH ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ארוך-טווח ב- Insulin Detemir בילדים בגילאי 2-5 מוביל לאיזון דומה של רמות הסוכר בדם עם טיפול ב-NPH , לצד ירידה גדולה יותר ברמות סוכר בצום, שיעור נמוך יותר של אירועי היפוגליקמיה, העדר עלייה במשקל ופחות תופעות לוואי, בהשוואה לטיפול ב-NPH .


Pediatric Diabetes 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה