השפעת מתן תוספת של שמן דגים לפגים (מתוך J Pediatr)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Journal of Pediatrics עולה כי מתן תחליב המכיל שמן דגים לילודים פגים עשוי לשפר את פרופיל השומנים, אך טרם ניתן להעריך את ההשפעה לטווח הארוך.

במחקר זה בדקו החוקרים 47 פגים אשר נולדו במשקל של פחות מ-1250 גרם. מחציתם קיבלו תחליב של שמן דגים במתן parenteral ואילו מחצית קיבלו תחליב רגיל של שמן סויה. החוקרים עקבו אחר שומנים בדם בימים 7, 14 לאחר הלידה.

החוקרים מצאו כי ביום 7 רמות הפוספוליפידים, כולסטרול אסטר, וכולסטרול חופשי בדם היו נמוכות באופן משמעותי בקבוצת שמן הדגים לעומת קבוצת שמן הסויה. רמות הטריגליצרידים נשארו דומות בין שתי הקבוצות. כמו כן, בילודים מקבוצת שמן הדגים נמצא ריכוז גבוה באופן משמעותי של חומצת DHA (או docosahexaenoic acid ) וכן של eicosapentaenoic acid , אל ריכוז נמוך יותר באופן משמעותי של arachidonic acid .

החוקרים מסכמים וכותבים כי תחליב המכיל שמן דגים נמצא כמוריד רמות שומנים בדם של פגים, אך מוריד גם רמות arachidonic acid . חומצה זו נמצאה בעבר קשורה לגדילה, ועל כן יש מקום למחקרים נוספים על מנת לעמוד על התפקיד וההשפעה של החומצה לטווח הארוך.

J Pediatr 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה