האם ירידה במשקל משפרת את הזיכרון? (Surg Obes Relat Dis)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בשמנים לאחר ניתוח בריאטרי חל שיפור בתפקוד הזיכרון. החוקרים מדווחים כי מהמממצאים עולה בבירור כי השמנה משפיעה לרעה על המוח, כאשר חלק מהשינויים הללו הפיכים עם ירידה משמעותית במשקל.

מדגם המחקר כלל 109 משתתפים לאחר ניתוח בריאטרי שלקחו חלק בפרויקט Longitudinal Assessment of Bariatric Surgery ו-41 ביקורות, שסבלו מהשמנת-יתר אך לא עברו ניתוח בריאטרי. כל המשתתפים השלימו הערכה קוגניטיבית בתחילת המחקר ולאחר 12 שבועות מעקב.

המשקל הממוצע של המשתתפים במחקר היה 136 ק”ג. בקבוצת המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי נרשמה ירידה ממוצעת של 22 ק”ג לאחר 12 שבועות.

בתחילת המחקר, בחלק גדול מהמשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי תועדה הפרעה בתפקוד הקוגניטיבי, אך לאחר 12 שבועות, חל שיפור בזיכרון ובריכוז, בהשוואה לביקורות (p<0.001). למעשה, חלה התדרדרות בתפקוד הזיכרון במשתתפים עם השמנה-יתר.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי תועד שיפור במספר תוצאות מבחנים, כולל מדדי זיכרון ומהירות פסיכומוטורית.

החוקרים כותבים כי ירידה במשקל בעקבות טיפול ניתוחי צפויה להביא לירידה של למעלה מ-22 ק”ג בלבד, לכן בכוונתם לעקוב אחר חולים אלו למשך עד שנתיים לאחר הניתוח, כאשר צפויה ירידה נוספת במשקל, במטרה להעריך את התוצאות במשך הזמן.

Surg Obes Relat Dis. Published online October 4, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה