האם הויטמינים הנמצאים בטבליות מולטיויטמינים יציבים ועמידים גם ב…חלל ? (Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysis )

מחקר זה בדק את היציבות של ויטמינים מקבוצה B  במולטי ויטמין לאחר ששהו כ-4 חודשים בתחנת החלל הבינלאומית ומצא כי לא היתה התפרקות שלהם במשך תקופה זו.

מה קורה לתרופות ותוספי תזונה בחלל? שאלה זו מעסיקה מדענים מנאס”א לאור האפשרות למסעות ושהות ארוכה יותר בחלל. זאת מכיוון שידוע שהייה ארוכה בחלל משפיעה גם על גוף האדם ולכן ישנה חשיבות לצייד אותו בתרופות ואף בתוספי תזונה, ואלה אמורים לשמור על הרכבם למרות תנאי החלל. מחקר חדש שהתפרסם ב- Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysis , בדק את היציבות של ויטמינים מקבוצה B הנמצאים במולטי ויטמין צנטרום לאחר ששהה 4 חודשים בתחנת חלל או 14 יום בטיסת חלל. בשני המקרים לא נמצאה ירידה ביציבות הוויטמינים.

המחקר שפורסם לאחרונה בדק שני מותגים של מולטי ויטמין צנטרום, ו”פעם אחת ביום” הנחשבים למובילים בארה”ב הברית. המחקר בדק מוצרים אשר נקנו בכדור הארץ אל מול מוצרים שטסו כ-14 יום בחלל, וכן מוצרים שהוחזרו לכדור הארץ לאחר שהות של כ-4 חודשים בתחנת החלל הבינלאומית. בבדיקות המעבדה של צנטרום נמצא כי לא הייתה כל התפרקות בכל הויטמינים שנבדקו, בעוד אצל המתחרה לא כל הויטמינים נשארו אותו דבר

עוד עולה מן המחקר כי נאס”א נוהגת לשלוח בכל משלחת לחלל מולטיויטמין עבור האסטרונאוטים על מנת שיוכלו לקבל אספקת ויטמינים ומינרלים.

, Journal of Pharmaceutical and Biomedical Analysisdoi:10.1016/j.jpba.2011.03.030

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה