קונסולות משחקים גורמות לכאבים באצבעות ושורשי כף יד בילדים (מתוך כנס European League Against Rheumatism )

ממחקר חדש שתוצאותיו הוצגו בכנס ה-European League Against Rheumatism Congress עולה כי שימוש ממושך בקונסולות משחקים, דוגמת Xbox ו-Game Boy, כמו גם שליחת מסרונים במכשירי טלפון ניידים לעיתים קרובות עשויים לגרום לכאבים באצבעות ושורשי כף היד בילדים, כאשר התופעה נפוצה יותר בבנות מאשר בבנים.

החוקרים מדווחים כי השימוש במשחקי Xbox ו-Game Boy גרם יותר כאב משימוש במכשירי טלפון ניידים, כאשר הכאב היה חמור יותר ככל שהילדים בילו שעות רבות יותר עם אחד המכשירים האלקטרוניים. החשש הוא כי כאבים אלו בידיים עשויים לתרום להתפתחות דלקת מפרקים שגרונית בבגרות.

מהמחקר עולה השפעה שלילית למשחקי מחשב ושימוש במכשירי טלפון ניידים על המפרקים של ילדים בגילאי 9 שנים, ועולה החשש מפני השפעות מזיקות של טכנולוגיה מודרנית בגיל מבוגר יותר.

המחקר התבסס על המענה לשאלונים שחולקו ל-257 ילדים, בגילאי 9-15 שנים. כ-55% מהמשתתפים היו נשים. הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 12.7 שנים. השאלות עסקו בסוג המכשיר בשימוש, מספר שעות השימוש במכשיר והקשר עם כאב בשורשי כף היד והאצבעות.

החוקרים מדווחים כי כאב על-רקע משחקי Xbox ו-Game Boy היה נפוץ יותר באופן מובהק עם השימוש במכשירי אייפון (P=0.36 ו-P=0.42, בהתאמה). הכאב הוחמר עם מספר שעות השימוש במכשיר והסיכון להופעת כאב היה גבוה פי שתיים עם כל שעת משחק (p<0.001).

מהתשובות לשאלות הנוגעות לכתיבת מסרונים בטלפונים ניידים עולה כי בנות דיווחו על כאב עז פי שתיים בהשוואה לגברים, ומין המשתתפים היה הגורם היחיד שהיה קשור עם הכאב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המכשירים האלקטרוניים הללו לא תוכננו לילדים, אולם הילדים שלקחו חלק במחקר השתמשו במכשירים אלו במשך כשעתיים בכל יום, בממוצע. לא ידוע אם הכאב יוביל לדלקת מפרקים, אך הם קוראים לעקוב אחר הנושא.

מתוך כנס European League Against Rheumatism

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה