צריכת דגים בהריון מפחיתה הסיכון ללידה מוקדמת (Obstetrics and Gynecology )

מחקר חדש מה- Obstetrics and Gynecology מדווח כי צריכת דגים 3 פעמים בשבוע קשורה להפחתת סיכון ללידה מוקדמת חוזרת.

מטרת המחקר הייתה לאמוד את הקשר שבין צריכת דגים ורמת חומצות השומן הרב בלתי רוויות באריתרוציטים (כדוריות דם אדומות) לבין לידה מוקדמת באוכלוסיית סיכון.

מחקר אקראי זה בחן את תוספת אומגה 3 במניעת לידה מוקדמת ב-852 נשים עם היסטוריה של לפחות לידה מוקדמת אחת בעברן. צריכה תזונתית של דגים נאמדה באמצעות שאלון, כמו גם בדיקת תכולת אריתרוציטים במהלך שבוע 16-21 להריון.

תוצאות המחקר הראו שיעור סיכון של 48.6%  ללידה מוקדמת, בקרב נשים אשר צרכו פחות ממנת דג אחת במשך חודש, ו-35.9% בקרב נשים אשר צרכו דגים בתדירות גבוהה יותר.

בקרב נשים אשר צרכו 3 מנות דג בשבוע הסיכון ללידה מוקדמת היה נמוך ב-40% ( 0.6, 95% CI 0.38-0.95 ) בהשוואה לאלה שצרכו פחות ממנת דג אחת בשבוע. עם זאת, בנשים אשר צרכו יותר מכמות של 3 מנות בשבוע  לא נמצאה ירידה נוספת בסיכון ללידה מוקדמת. כמו כן נמצאה קורלציה בין תכולת האריתרוציטים וצריכת דגים.

החוקרים מסכמים כי צריכת דגים (עד 3 מנות דג בשבוע) לפני שבוע 22 להריון הייתה קשורה בהפחתת הסיכון ללידה מוקדמת חוזרת. צריכה גדולה מזו לא הביאה לירידה נוספת בסיכון. תוצאות אלה, מציינים החוקרים, תומכות בהמלצות ה-FDA ו-ACOG עבור צריכת דגים במהלך ההריון.  כמו כן המחברים מדגישים בדיון כי הנשים במחקר טופלו בפרוגסטרון למניעת לידה מוקדמת, כלומר נצפה אפקט אדטיבי של תוספת אומגה 3.

Obstetrics and Gynecology. 2011;117(5):1071-7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה