שתיית מים קרים מסייעת לירידה במשקל בקרב ילדים עם עודף משקל (International Journal of Obesity)

ממחקר ישראלי חדש עולה שלשתיית מיים יש חשיבות בשמירה על משקל תקין בקרב ילדים הן באספקט של חיסכון בקלוריות “ריקות” בהשוואה למשקאות ממותקים והן בהשפעה החיובית על  המטבוליזם וקצב חילוף החומרים.

החוקרים מציינים בפתח המחקר כי השמנת יתר בקרב ילדים ובני נוער היא בעיה כבדת משקל ברחבי העולם וגם בישראל מדובר בסוגיה אקוטית… בסקרים בשנים האחרונות, נראה שבני הנוער בישראל תופסים את המקום הראשון בעולם בצריכת משקאות ממותקים: כ- 40 אחוזים מהתלמידים בישראל דיווחו שהם שותים שתייה ממותקת לפחות פעם ביום.

המחקר שלהלן פורסם לאחרונה במגזין מוביל בתחום ההשמנה International Journal of Obesity (צוות החוקרים כלל את ד”ר גל דובנוב-רז ממרפאת ספורט, תזונה ואורח חיים בריא, בי”ח אדמונד ולילי ספרא לילדים בתל השומר, הגב’ הדס יריב, מנהלת תחום בריאות בתכנית “צ’ויסס ישראל”, ד”ר נעמה קונסטנטיני, מר שחר נייס מהמרכז לרפואת ספורט “הדסה אופטימל” בירושלים וד”ר ניבה שפירא מהמרכז לחקר התזונה במרכז הרפואי רבין).

במחקר זה, 21 ילדים בעלי עודף משקל נתבקשו לשתות 10 סמ”ק לק”ג משקל גוף של מי עדן – מים מינרליים טבעיים (קרים), הקצב המטבולי שלהם נמדד לפני ואחרי שתיית מים, במשך שעה.

כבר לאחר מספר דקות מזמן שתיית המים נצפתה עלייה בקצב חילוף החומרים של הגוף,       אשר הגיע לשיאו כעבור שעה והיה מוגבר ב25% מהערך ההתחלתי .

החוקרים חישבו ומצאו כי ע”י שתיית כמות מומלצת של מים באופן יומיומי, ניתן יהיה לחסוך עלייה ממוצעת של 1.2 ק”ג במשקל, בקרב ילדים בעלי עודף משקל, במהלך שנה.

לדעת החוקרים  ניתן להסיק ממחקר זה כי שתיית מים חיונית לשמירה על משקל גוף תקין ולשמירת המאזן האנרגתי, כלומר שתיית מים לא רק חוסכת מאות קלוריות ריקות, שמקורן בסוכרים אשר בשתייה הממותקת (חוסכת הכנסה אנרגתית) אלא אף מגבירה את קצב חילוף החומרים (מעלה את ההוצאה האנרגתית).

International Journal of Obesity (2011) 16

מחברת מי עדן שהמחקר עשה שימוש במיים המינרלים מתוצרתה, הועברו מס’ המלצות לקהל הרחב הנוגעות לשתיית מיים כחלק משמירה על אורח חיים בריא:

  • שתייה לאורך כל היום מסייעת בשמירה על מאזן נוזלים תקין בגוף.

  •  מרכזי הצמא והרעב במוח קרובים במיקומם, לעיתים כשאנו צמאים אנו נוטים לאכול במקום לשתות, שתייה מספקת של מים תפחית תופעות של אכילה לא מבוקרת.

  •  שתיית מים חיונית לפעילויות הגוף: מסייעת לחילוף החומרים, תקינות מערכת העיכול ושמירה על טמפרטורות הגוף.

  •  שתייה ממותקת מכילה כמויות סוכר רבות וכתוצאה מכך בעלת ערך קלורי רב, בכוס מיץ סטנדרטית יש בממוצע 90 קלוריות , שתיית מים ללא קלוריות תסייע בשמירה על משקלכם .

  •  צמצמו שתיית מיצים המכילים צבעי מאכל וממתיקים מלאכותיים שלא חיוניים לבריאותכם

  •  צמצמו שתייה מוגזת, בשל החומציות של שתייה זו עלולה להתפתח עששת וארוזיה ( הרס האמאייל של השן )

  • ואם כבר במים עסקינן, כדאי לשתות מים מינרליים טבעיים ולמה? כי  מדובר במים טבעיים, שאינם עוברים כל טיפול, הרכבם המינרלי קבוע ויציב, דלים במלחים ובחנקות, נקיים ממתכות רעילות, נקיים ממזהמים אורגניים וכימיים, עוברים בקרת איכות קפדנית וטעמם המשובח גורם לנו לשתות עוד ועוד מים ..
  • 0 תגובות

    השאירו תגובה

    רוצה להצטרף לדיון?
    תרגישו חופשי לתרום!

    כתיבת תגובה

    מידע נוסף לעיונך

    כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה