השוואה בין התערבות ניתוחית מוקדמת ובין טיפול תרופתי באנדוקרדיטיס (מתוך כנס מטעם ה-American Heart Association)

מתוצאות מחקר EASE, המחקר האקראי הראשון בו נערכה השוואה בין ניתוח מסתם מוקדם ובין טיפול אנטימיקרוביאלי סטנדרטי בחולים עם זיהום חמור במסתם הלב (אנדוקרדיטיס), עולה כי ניתוח מוקדם הפחית את הסיכון לתמותה ואירועים אמבוליים. הממצאים הוצגו במהלך הכנס מטעם ה-American Heart Association.

לדברי החוקרים, בהשוואה לטיפול אנטיביוטי קונבנציונאלי, ניתוח מוקדם עשוי להביא לשיפור משמעותי בתוצאות ע”י הפחתת מספר אירועי השבץ המוחי (באופן תיאורטי), הפחתת מספר הזיהומים החוזרים והעדר השפעה על תמותה ניתוחית, מכאן עולה כי מדובר בשינוי בתפיסת הטיפול במחלה זו.

החוקרים ציינו כי ישנן הנחיות בנוגע לתזמון ההולם להתערבות ניתוחית בחולים עם זיהום חמור של מסתם הלב, המבוססות על סדרות מקרים ונתונים אנקדוטאליים. זהו המחקר הפרוספקטיבי הראשון שהוכיח כי התערבות ניתוחית מוקדמת מביאה לתוצאות טובות יותר מטיפול קונבנציונאלי בחולים אלו.

במסגרת המחקר נכללו חולים עם זיהום חמור של מסתם-טבעי בלב השמאלי, עם וגטציה בגודל 10 מ”מ, לפחות. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול אנטי-מיקרוביאלי קונבנציונאלי, בהתאם להנחיות המקובלות, או להתערבות ניתוחית בתוך 48 שעות מההקצאה האקראית. זיהום של מסתם הלב אובחן באמצעות בדיקת TEE (Transesophageal Echocardiography) או טומוגרפיה ממוחשבת (Computed Tomography).

המדגם כלל 134 חולים עם זיהום מוכח של מסתם הלב, אך 26 עברו ניתוח מיידי ו-18 קיבלו טיפול תרופתי ללא הקצאה אקראית, מאחר שלא הוגדרו כבסיכון לאירועים אמבוליים. החוקרים הסבירו כי החלטתם לא לערוך חלוקה אקראית של חולים אלו מדגימה עד כמה קשה לטפל במצבים אלו במציאות. 14 חולים נוספים פרשו מסיבות אחרות, כך ש-76 חולים חולקו לניתוח או טיפול קונבנציונאלי, על-פי ההנחיות הנוכחיות.

מבחינת התוצא העיקרי של המחקר,תמותה באשפוז ואירועים אמבוליים בתוך שישה שבועות מההקצאה האקראית, ניתוח נמצא עדיף על טיפול קונבנציונאלי (3% לעומת 23%, p=0.014). בששת השבועות הראשונים, בכל אחת משתי הקבוצות נרשם מקרה תמותה אחד, אך תועדו שמונה אירועים אמבוליים בקבוצת הטיפול הקונבנציונאלי, ללא אירועים דומים בקבוצת ההתערבות הניתוחית. במהלך ששת החודשים הראשונים, נרשם מקרה תמותה אחד נוסף והישנות אחת של זיהום במסתם הלב בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, אך ללא אירועים נוספים בקבוצת ההתערבות הניתוחית.

החוקרים כתבים כי שיעורי האירועים במחקר הנוכחי כמעט מקבילים לשכיחות העולה מהניסיון במרכז הרפואי שלהם במהלך העשור האחרון.

מתוך כנס מטעם ה-American Heart Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה