מתן אריזות לדוגמא של פורמולה לתינוקות פוגע במאמצי ההנקה (מתוך הכנס השנתי ה-139 מטעם American Public Health Association)

במהלך הכנס השנתי ה-139 מטעם American Public Health Association הציגו חוקרים מחקר חדש ממנו עולה כי אימהות חדשות שאינן מקבלות מבית החולים דגימות פורמולה לתינוקות ללא-עלות נטו להניק את ילדיהם למשך תקופה ארוכה יותר; עם זאת, המאמצים לנסות ולשכנע את בתי החולים להימנע ממתן הדגימות נתקלים במספר משוכות.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לבתי חולים להימנע ממתן אריזות לדוגמא של פורמולות לתינוקות לאימהות חדשות, בעיקר בשל האפשרות לפגוע במאמצי ההנקה של האם. עם זאת, למרות המלצה זו, מרבית בתי החולים בארצות הברית ממשיכים להפיץ אריזות פורמולה לדוגמא.

במטרה לבחון את ההשפעה של מתן ללא-עלות של אריזות פורמולה לתינוקות על הרגלי ההנקה, החוקרים כללו 527 נשים מניקות 284 לפני יישום המדיניות להפסקת נוהג זה (ביקורת) ו-243 לאחר יישום המדיניות (התערבות). החוקרים הזמינו את המשתתפות כל שבוע, במהלך עשרה שבועות לאחר השחרור, במטרה לבחון את מצב התינוק והרגלי ההנקה.

בקבוצת ההתערבות שיעורי הפסקת הנקה היו נמוכים משמעותית, בהשוואה לקבוצת הביקורת (p=0.048).

עם זאת, החוקרים מציינים כי שיעור הנשים שקיבלו פורמולה בשתי הקבוצות היה מאכזב. בקבוצת הביקורת, 61% מהנשים דיווחו כי קיבלו פורמולה בעת שחרורן מבית החולים; בקבוצת ההתערבות, 28% מהנשים קיבלו אריזות פורמולה בעת שחרורן.

למרות שינוי המדיניות, נשים ממשיכות לקבל דוגמאות פורמולה בעת שחרורן מבית החולים, ככל הנראה ע”י צוות בית החולים. הנשים ממשיכות לקבל גם בקבוקי פורמולה לביתן.

למרות שבתי חולים זקוקים לפורמולות כמענה לאימהות שאינן יכולות להניק, הדרכה טובה יותר של הצוות עשויה להביא לשינוי בהרגלי ההנקה.

מתוך הכנס השנתי ה-139 מטעם American Public Health Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה