התועלת של Aripiprazole בטיפול בילדים עם הפרעה דו-קוטבית (J Clin Psychiatry)

בעקבות ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Psychiatry מדווחים חוקרים כי בילדים עם הפרעה דו-קוטבית עם תגובה טובה לטיפול ב- Aripiprazole(אביליפיי), תתכן המשך תועלת לטיפול אחזקה בתרופה.

עם זאת, אעפ”י שטיפול אחזקה ב- Aripiprazole נמצא עדיף משמעותית על פלסבו, אין די במתן טיפול זה בלבד לשמירה על מצב יציב במרבית הילדים הקטנים לאורך תקופות זמן ארוכות.

מדגם המחקר כלל ילדים קטנים מאוד, בגילאי 4-9 שנים. מרבית החולים עם הפרעה דו-קוטבית מפתחים את המחלה בגיל ההתבגרות או כמבוגרים-צעירים.

בשלב הראשון של המחקר, שדווח מוקדם יותר השנה בכתב העת Journal of Child and Adolescent Pharmacology, החוקרים טיפלו ב-96 ילדים עם הפרעה דו-קוטבית ב- Aripiprazole למשך 16 שבועות. לאחר מכן, 60 ילדים (בגיל ממוצע של 6.7 שנים) עם תגובה קודמת לטיפול, חולקו באקראי להפחתה הדרגתית של מינון הטיפול ב- Aripiprazole והחלפתו בפלסבו, או להמשך טיפול ב- Aripiprazole למשך 72 שבועות.

התוצא העיקרי בשלב האחזקה היה הזמן עד להפסקת הטיפול בשל אירוע מצב רוח. מהתוצאות עולה כי בקבוצת ההתערבות מדובר היה ב-6.14 שבועות, לעומת 2.29 שבועות בקבוצת הפלסבו (p=0.005). חציון הזמן עד להפסקה מכל סיבה עמד על 4.0 שבועות בקבוצת Aripiprazole, לעומת 2.0 שבועות בקבוצת הפלסבו (p=0.003).

החוקרים מציינים כי רק שישה מבין 30 המשתתפים שחולקו באקראי לטיפול ב- Aripiprazole השלימו את 72 שבועות הטיפול.

באשר לבטיחות הטיפול, אף אחד מהחולים לא הפסיק את הטיפול בשל תופעות לוואי, אם כי ילדים שטופלו ב- Aripiprazole דיווחו בשכיחות גבוהה יותר על כאבי בטן (33% לעומת 3%) וכאבי שריר-שלד (27% לעומת 13%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של מחקרים להערכת התגובה מעבר להתייצבות הראשונית ובחינת התועלת של טיפול אחזקה למשך תקופות זמן ארוכות יותר.

J Clin Psychiatry 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה