ועדת העבודה, בריאות ורווחה דנה בהכללת חיסונים בסל הבריאות, ביניהם חיסון ל-RSV ו-HPV

בישיבת ועדת הבריאות והרווחה בכנסת שעסקה בנושא הכללת חיסונים בסל הבריאות, הציגה חברת הכנסת אורלי לוי (בתמונה) ,יו”ר “הפורום למען הפגים”, אשר יזמה וניהלה את הדיון את העמדות הבאות:

“המדינה מתעלמת מהכללת רפואה מונעת וחיסונים בסל התרופות ומתייחסת רק לתקצוב תרופות ומחלות בסל. השנה, התקציב בסל ניתן ל 77 תרופות חדשות, בעוד שלתחום החשוב של רפואה מונעת לא היתה התייחסות. הבחנה זו לא ראויה ויש לפעול לשנותה. אי הכללת החיסונים בסל פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות בציבור, בגלל העלויות הגבוהות של רכישת החיסונים”.

עוד הוסיפה כי “כ-400 נשים יחלו כל שנה בסרטן צוואר הרחם, כ-40% מהן ימותו, כ-5,000 נשים יסבלו מסיבוכים של הווירוס והמדינה תוציא 180 מיליון שקל לטפל בזה כשהחיסון עולה הרבה פחות”, אמרה ח”כ לוי אבקסיס. עוד היא ציינה כי 10 פגים ימותו כל שנה מאחר שהם נולדו בין השבוע ה-32 להיריון לשבוע ה-36 והם לא זכאים לחיסון נגד וירוס ה-RSV“.

לסיכום קראה הועדה למשרד הבריאות למצוא משאבים להשלים את יישום תוכנית החיסונים הלאומית, אותה קבעה ועדת מומחים של משרד הבריאות משנת 2007 ולהקים ועדה משותפת למשרד, לקופות החולים וחברות התרופות לבחור דרכים למצוא תקציב למימון מתן החיסון כבר השנה, והוזלת העלות, למשל באמצעות מכרזים. הוועדה קוראת למשרד הבריאות לפעול לשינוי החלטה זו ולהפריד בין התקציבים לתוספת השנייה ולתוספת השלישית, כפי שהיה עד 2010. בנוסף, קוראת הוועדה למשרד הבריאות להכניס לתוכנית החיסונים את החיסון לוירוס ה RSV

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה