התועלת של טיפול ב-Linezolid בטיפול בדלקת ריאות על-רקע MRSA הנרכשת בבית החולים (Clin Infect Dis)

ממחקר אקראי ומבוקר שפורסם בכתב העת Clinical Infectious Diseases עולה כי במקרים של דלקת ריאות נוזוקומיאלית על-רקע MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus), Linezolid הינו טיפול יעיל ונסבל טוב יותר מהטיפול ב-Vancomycin.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי MRSA אחראי ל-10-40% מהמקרים של דלקת ריאות הקשורה במוסד רפואי, דלקת ריאות הקשורה בבית חולים או דלקת ריאות על-רקע הנשמה מכאנית.

מדגם המחקר כלל 1,184 חולים עם דלקת ריאות נוזוקומיאלית על-רקע MRSA. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Linezolid (600 מ”ג, כל 12 שעות) או Vancomycin (15 מ”ג לק”ג, כל 12 שעות) למשך 7-14 ימים.

הטיפול נמשך עד ל-21 ימים במקרים בהם היה תיעוד של בקטרמיה. מינון Linezolid היה קבוע, אך בניגוד למחקרים קודמים, מינוני Vancomycin הותאמו בהתאם לרמות בדם.

בתום המחקר (כלומר, 7-30 ימים לאחר סיום הטיפול), שיעורי הריפוי היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת המטופלים ב- Linezolid בהשוואה למטופלים ב-Vancomycin (95 מבין 165 או 58%, לעומת 81 מבין 174, או 47%).

התגובות המיקרוביולוגיות עמדו במקביל לתוצאות הקליניות ושיעורי היעלמות חיידקי MRSA בתום הטיפול היו גבוהים יותר ב-30% עם Linezolid, בהשוואה ל-Vancomycin.

למרות תוצאות קליניות ומיקרוביולוגיות טובות יותר עם Linezolid, לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי התמותה לאחר 60 ימים (16% עם Linezolid לעומת 17% עם Vancomycin).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעור תופעות הלוואי, למעט רעילות כלייתית, שהייתה נפוצה כמעט כפליים עם Vancomycin.

לאור מכלול הממצאים בנושא, החוקרים קוראים לעדכן את ההמלצות הנוגעות לטיפול ב- Linezolid. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעלות היקרה יותר של Linezolid והסיכוי להופעת התפרצויות של חיידקי MRSA עמידים לטיפול אנטיביוטי.

Clin Infect Dis 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה