התועלת של Miltefosine בטיפול בלישמניאזיס עורית בילדים (J Infect Dis)

ממחקר חדש מקולומביה עולה כי בילדים עם לישמניאזיס עורית, תוצאות הטיפול הפומי ב- Miltefosine במשך חודש היו דומות לתוצאות הטיפול בזריקות Meglumine Antimoniate במשך 20 ימים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Infectious Diseases.

לדברי החוקרים, אפשרויות הטיפול בילדים עם לישמניאזיס עורית הן מאוד מוגבלות.  למרות שהזיהום המועבר ע”י זבוב החול קיים ברחבי העולם, לפי ה-CDC, 90% ממקרי לישמניאזיס עורית הם באפגניסטן, אלג’יריה, אירן, ערב הסעודית, סוריה, ברזיל, קולומביה, פרו ובוליביה.

                                                           

במאמרם כותבים החוקרים כי בילדים עם לישמיניאזיס ויסארלית התועלת של טיפול פומי ב- Miltefosine טובה, אך תרופה זו לא נבחנה באופן סיסטמי בילדים עם לישמניאזיס עורית. לכן, החוקרים חילקו באקראי 116 ילדים לטיפול בזריקות Meglumine Antimoniate במשך 20 ימים (הטיפול הסטנדרטי) או לטיפול פומי תחת השגחה ב- Miltefosine בכל יום, במשך 28 ימים.

בסך הכל, 111 ילדים (95%) השלימו את תקופת המעקב. מניתוח ITT (Intent To Treat) עולה כי שיעור הכישלונות היה נמוך ב-13.8% עם Miltefosine, בהשוואה ל-Meglumine (17.2% לעומת 31.0%). תופעות לוואי היו קלות בשתי הקבוצות.

החוקרים מאמינים כי תוצאות המחקר מספקות עדויות משכנעות לפיהן Miltefosine, הניתן כטיפול פומי, יעיל לפחות כמו הטיפול הסטנדרטי הניתן בזריקות במקרים של לישמניאזיס עורית.

J Infect Dis 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה