איזה טיפול התערבותי מעניק תוחלת חיים ארוכה יותר במבוגרים עם נגעים במס’ עורקים כליליים: CABG או PCI ? (מתוך ה-NEJM)

ע”פ מחקר תצפיתי המתפרסם היום ב-NEJM ניתוח מעקפים (CABG) במטופלים מבוגרים עם מחלה במספר עורקים כליליים שאינם זקוקים להתערבות דחופה, עדיף מבחינת הישרדות ארוכת טווח על פני טיפול באמצעות צינתור טיפולי כלילי (PCI).

המחברים מציינים ברקע למאמר שקיימת אי וודאות לגבי האפקטיביות ההשוואתית של PCI מול CABG. הקולג’ האמריקאי של האיגוד לקרדיולוגיה (ה-ACCF) והחברה לניתוחי לב (STS) שיתפו פעולה בביצוע השוואה של הישרדות ארוכת טווח לאחר PCI ו-CABG .

החוקרים קישרו בין הרשם (הרג’יסטרי) של ה-ACCF עם זה של ה-STS שקלט מידע מתוך מרכזים רפואיים של מדיקייר ושירותי מדיקייד בין השנים 2004 ל-2008.

התוצאות הושוו תוך שימוש בנתוני תמותה והתאמות לצורך הפחתת הסטייה הקשורה לאופן בחירת המטופלים לשתי הגישות.

נמצא שבין מטופלים בגיל 65 ומעלה אשר היו עם נגעים ב-2 או 3 עורקים כליליים, ללא אוטם שריר הלב, 86,244 עברו CABG ו-103,549 עברו PCI .

משך המעקב החציוני היה 2.67 שנים. לאחר שנה אחת לא היה הבדל מובהק בתמותה המתואמת בין שתי הקבוצות : 6.24% בקבומת ה-CABG ו-6.55% בקבוצת ה-PCI : יחס סיכון של 0.95 ברווח בר סמך של בין 0.90-1.00

לאחר 4 שנות מעקב, שיעור התמותה במטופלי ה-CABG היה נמוך באופן מובהק מזה שב-PCI : שיעור של 16.4% מול 20.8% , יחס סיכון של 0.79 ברווח בר סמך שבין 0.76 ל-0.82 .

תוצאות דומות התקבלו בתתי קבוצות שונות שנבחנו וכן גם תחת שימוש בשיטות ניתוח סטטיסטיות אחרות.

החוקרים מסכמים שע”פ מחקר תצפיתי זה, באוכלוסיה מבוגרת עם מחלה במס’ עורקים כליליים שלא הייתה זקוקה לטיפול דחוף, ניתוח המעקפים העניק יתרון הישרדותי בהשוואה ל-PCI .

N Engl J Med 2012; 366:1467-1476

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה