טיפול משולב להפחתת שומנים בדם אינו מונע הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים (Am Heart J)

מתוצאות מחקר SEAS (Simvastatin and Ezetimibe in Aortic Stenosis) עולה כי טיפול תרופתי משולב ב-Simvastatin ו-Ezetimibe לא הביא להפחתת מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים בחולים עם היצרות א-תסמינית של מסתם הוותין.

החוקרים הופתעו מתוצאות המחקר, לאחר שלא הצליחו להוכיח כי טיפול ב-Simvastatin במינון 40 מ”ג הפחית את ההיארעות של פרפור פרוזדורים; עם זאת, ייתכן כי מינון זה נמוך מדי.

לפי ההנחיות האמריקאיות והאירופאיות, טיפול בסטטינים עשוי לסייע במניעת פרפור פרוזדורים, אך מחקרים שפורסמו בנושא העלו תוצאות סותרות.

החוקרים בחנו את ההשפעה של Simvastatin במינון 40 מ”ג ו-Ezetimibe במינון 10 מ”ג במסגרת מחקר אקראי שכלל 1,421 משתתפים א-תסמיניים עם היצרות קלה-עד-בינונית של מסתם הוותין.

מחישובים סטטיסטיים עלה כי לטפול המשולב לא הייתה השפעה על שיעורי ההיארעות של מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים. מניתוח רב-משתנים עלה כי חלה עליה של 7% בסיכון לפרפור פרוזדורים עם כל עליה של שנה אחת בגיל ועליה של 1.8% בסיכון עם כל עליה של גרם למ”ר במדד מסת החדר השמאלי.

הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים לוותה בעליה של 65% בסיכון לאירועים הקשורים בהיצרות מסתם הוותין ועם עליה של פי ארבע בסיכון לאירוע מוחי לא-המורגי, לא-פטאלי. לא זוהה קשר מובהק בין הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה.

חלופות אחרות העשויות להפחית את הסיכון להופעה חדשה של פרפור פרוזדורים בחולים אלו כוללות החלפה של המסתם, תרופות להורדת לחץ הדם ומינונים גבוהים יותר של סטטינים. המחקר הנוכחי אינו שולל את התועלת של טיפול בסטטינים בחולים אלו, החוקרים מתכוונים לפרסם שני מאמרים נוספים עם תוצאות חיוביות לטיפול בסטטינים כנגד פרפור פרוזדורים.

Am Heart J 2012;163:690-696

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה