כצט מכריזה על השקת ella ,תרופה חדשה למניעת הריון לשעת חירום היעילה עד חמישה ימים (הודעת החברה)

חברת כצט, משיקה בישראל את ella (אלה) הדור הבא של אמצעי המניעה לשעת חירום. ella ע”ם הודעת החברה נמצאה כגלולה היעילה ביותר במניעת הריון בשעת חרום (לעומת פוסטינור/נורלבו) מאחר והיא מונעת את ההריון בשלבים שונים של מחזור הביוץ, גם בשלבים בהם Levongestrel , הרכיב הפעיל באמצעי המניעה לשעת חירום אחרים, אינו יעיל.

הגלולה החדשה, ella , יעילה עד חמישה ימים (120 שעות) לאחר המגע המיני ומביאה לירידה גדולה יותר בסיכון להריון מהשעה הראשונה, לעומת הגלולות המשווקות כיום, היעילות לשימוש בתוך 72 שעות ממגע מיני. מנגנון הפעולה של ella , המכילה את החומר הפעיל החדש  ulipristal acetate , הוא עיכוב תהליך הביוץ.

ellaהיא תרופת מרשם, המשווקת באירופה מאז אוקטובר 2009 ואושרה לשימוש בארה”ב ע”י הFDA באוגוסט 2010. משרד הבריאות הישראלי אישר את שימושה ושיווקה בישראל.

אורית גזית, סמנכ”ל השיווק והמכירות בכצט מסרה כי הרחבת סל המוצרים של כצט בתחום אמצעי המניעה לשעת חירום, זאת לאחר שהחלה לפני כשנה בשיווקה של נורלבו, הינה צעד נוסף המעניק מענה יעיל לנשים המבקשות פתרון בשעת חירום.  בשונה מנורלבו ELLA תהיה תרופת מרשם ומחירה יעמוד על 165.84 .  

ella מיוצרת ע”י חברת התרופות הבינלאומיתHRA , המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים כמו גם טכנולוגיות רפואיות ייחודיות. חברת HRA נחשבת לחלוצה בתחום אמצעי המניעה לשעת חרום ואחראית גם לפיתוח והשיווק של   Norlevo ששיווקה בישראל החל לפני כשנה.

הגניקולוג ד”ר ישעיה אריה, מזכיר החברה הישראלית לאמצעי מניעה ובריאות מינית ברך על השקתה של ella בישראל  ומסר כי ” במחקרים קליניים נמצא כי הרכיב החדשני שב ella  ( (ulipristal acetateהינו בעל פרופיל יעילות גבוה לעומת אמצעי המניעה לשעת חירום הקיימים כיום ועל כן מהווה פתרון המרחיב את אפשרויות הבחירה לנשים, מקטין את הסיכון להריון לא רצוי וכמובן את שיעור ההפלות. חשוב להדגיש כי אמצעי המניעה לשעת חירום אינם מומלצים כאמצעי מניעה קבוע אלא למקרים של ‘תקלות’ בלבד “.

נתונים אודות הריונות לא רצויים


  • נתונים מארה”ב מורים כי כמחצית מההריונות הינם בלתי מתוכננים. ומתוכם כמעט מחצית יסתיימו בהפסקת הריון. יתרה מכך, כמחצית מההריונות הלא מתוכננים אירעו בקרב נשים שהשתמשו באמצעי מניעה בחודש בו הרו.

  • בישראל מבוצעות מידי שנה בעשור האחרון כ-20 אלף הפסקות הריון, מרביתן הריונות לא מתוכננים. אחת הדרכים שהוצעו בעבר להפחתת שיעור ההריונות הלא מתוכננים הינה שימוש נרחב יותר באמצעים למניעת הריון בחירום

  • אמצעי מניעה לשעת חירום (emergency contraception) , המוכרים גם כגלולות “ליום המחרת”, הינם טיפול שנועד למנוע הריון לאחר קיום יחסי מין לא מוגנים או עם הגנה לא מספקת

שוק אמצעי המניעה

על פי הערכות שונות, שוק אמצעי המניעה בישראל מגלגל כ- 160 מליון בשנה. אמצעי המניעה הפופולאריים ביותר הם הגלולות (כ- 90 מליון בשנה, עם מכירות של כ- 3 מליון חפיסות גלולות בשנה)  והקונדומים (כ- 40 מיליון עם מכירות של 1.2 מיליון אריזות בכל שנה).  כאמור, אמצעי המניעה לשעת חירום הינם מוצרים משלימים לשוק אמצעי המניעה ולא תחליפיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה