הושק הסמארטפון הרפואי הראשון, פיתוח ישראלי

להלן ההודעה שפירסמה היום חברת LifeWatch V בנוגע להשקת סמרטפון רפואי ראשון בעולם (בתמונה).

במסיבת העיתונאים הציגה והדגימה החברה את היכולות של המכשיר בביצוע בדיקות מסוג דופק, סוכר, א.ק.ג ועוד.

מהמידע שנמסר לתקשורת עולה שהמכשיר עדיין בתהליך קבלת אישורים מה-CE וה-FDA .

להלן ההודעה כלשונה:

ü      LifeWatch V סמארטפון רפואי מהפכני בפיתוח ישראלי המשמש “רופא אישי” ומאפשר מדידה, בדיקות (אק”ג, קצב לב, טמפרטורת גוף, רמת סוכר בדם, אחוזי שומן בגוף, ריווי חמצן בדם), מעקב ושיתוף מידע בנתונים רפואיים של המשתמש.

ü      LifeWatch V  מספק מידע על תפקודים בריאותיים של המשתמש באמצעות חיישני מגע המוטמעים במכשיר (להבדיל משימוש באפליקציות תוכנה בלבד).

ü      המכשיר מכיל חבילת כלים עשירה, התומכת ביכולות ניהול עצמאיות של היבטי בריאות ורווחה אישית, ביניהם ניהול תזונה, ניהול יומן תרופות ופעילות גופנית.

ü      המכשיר מיועד לשיווק בישראל באמצעות המפעילים הסלולריים ורשתות קמעונאיות מתמחות לקראת הסתיו הקרוב.

חברת LifeWatch הישראלית (לשעבר (Card Guard חשפה היום (3.7) את LifeWatch V , סמארטפון רפואי ראשון מסוגו בעולם, המאפשר יכולת מדידה עצמית של שבעה מדדים רפואיים: אק”ג, קצב לב, טמפרטורת גוף, רמת סוכר בדם, אחוזי שומן בגוף, ריווי חמצן בדם ומדד לרמת הלחץ של המשתמש.

הפיתוח המהפכני הופך את המכשיר הסלולרי האישי של המשתמש לכלי מתוחכם ל”שמירה על החיים”. ה- LifeWatch Vמצויד בחבילת כלים עשירה, התומכת ביכולות ניהול עצמאיות של היבטי בריאות ורווחה אישית שונים, ביניהם: ניהול תזונה על פי פרופיל המשתמש, ניהול יומן תרופות ופעילות גופנית.

סדרת מוצרי LifeWatch V תאפשר למשתמשי הקצה, בהם חולים, רופאים וספקי שירותי רפואה אחרים, לעקוב אחרי מדדים בריאותיים, ובכך, תאפשר אבחון מדויק ומוקדם של בעיות בריאותיות מהותיות בצורה נגישה ומשתלמת. סמארטפון LW-V מספק אפשרות מדידה עצמית של תפקודים בריאותיים באמצעות חיישנים משולבים, אשר מודדים כל משתנה בעזרת יישומים ויזואליים פשוטים וידידותיים.

ד”ר יעקב גבע, יו”ר LifeWatch Technologies : LifeWatch V הינו פיתוח ישראלי אותו אנו צפויים לשווק בארץ ובעולם לקראת סוף השנה. המכשיר מתאים לקבוצות מגוונות של משתמשים, בהם בעלי מודעות בריאותית, רופאים ואנשים הנדרשים לפיקוח צמוד (כמו חולי סכרת וחולי לב). למכשיר פוטנציאל עצום לחיסכון בזמן בכל הקשור לביקורים אצל הרופא ובכך מקל על חיי המשתמשים, משפר את איכות חייהם, מקנה להם עצמאות ובד בבד תורם להתייעלות מערכות הבריאות. קלות השימוש, הנדסת האנוש, אינטראקציית השימוש בין המשתמש למכשיר, והתשובות המידיות לבדיקות שנעשות מהווה קפיצת מדרגה בשליטה ומודעות של הצרכן למצבו הבריאותי ולשקט הנפשי שלו.”

פוטנציאל שוק ה-TELEHEALTH 1.5 מיליארד $ ב-2011

מחקר השוק האחרון על רפואה ניידת (Frost & Sullivan , 2012) מגלה, כי אשתקד הגיע השוק בארה”ב לסדר גודל של 1.5 מיליארד דולרים והוא צפוי להציג קצב צמיחה גבוה, בשיעור של 20%, עד שנת 2014. LifeWatch ביצעה ניתוח מקיף לפוטנציאל השוק למוצר שפיתחה, על מנת לגבש את אסטרטגיית החדירה המתאימה ביותר לשוק זה במגוון מדינות בעולם. 

קבוצת LifeWatch פועלת בשוק ה- Telehealth מזה 20 שנה. שוק זה כולל יישומים רפואיים מגוונים במספר דיסיפלינות רפואיות כגון תחום הקרדיולוגיה, תחום הפרעות בשינה, בעיות נשימה וכדומה. מחקר השוק האחרון שנערך בנושא (Frost & Sullivan ) מצביע על כך שבצפון אמריקה, שוק הטלה-בריאות לניטור מרחוק של רשומות אק”ג בלבד, צפוי להגיע לארבעה מיליארד דולרים בשנת 2014.

mHealth , או בתרגום לעברית “רפואה ניידת” הינה תת-קבוצה של שוק ה- Telehealth  הכולל מגוון רחב של יישומים. במדינות מפותחות, תוכניות רפואה ניידת מתמקדות בשיפור שירותי הבריאות באמצעות מניעה או באמצעות תוכניות רווחה, ואילו במדינות מפותחות פחות, תוכניות mHealth מתמקדות יותר בחינוך ומעקב אחרי התפרצות מחלות, כמו גם באבחון מרחוק במקומות שבהם חסרים מומחים והמתקנים הרפואיים רחוקים מדי.

פלטפורמת השירותים של  LifeWatch V

LifeWatch V כולל פלטפורמת שירותים אשר תומכת בשידור המידע הרפואי לצורך בחינתו, הערכתו והעברתו למומחים רפואיים. הפלטפורמה מבוססת על מחשוב ענן ומציעה מענה אוטומטי ובחינה עצמית של מדידות אק”ג, אחסון מידע רפואי, תצוגה היסטורית וסטטיסטית של הנתונים הרפואיים, שיתוף המידע עם גורמים מוסמכים מצד שלישי (רופאים, הורים וכדומה).

תפריט השירותים של LifeWatch V כולל שלוש רמות עיקריות:

ü      תוכנית בסיסית: חבילה הכוללת מדידות רפואיות אוטומטיות מקוונות, ניתוח סימנים והתוויות.

ü      תוכנית פרימיום: בנוסף לחבילה הבסיסית, תוכנית זו מציעה פרשנות אבחנתית של המדידות שביצעו המשתמשים על ידי אנשי מקצוע והתייעצות עימהם, שתתבצע באמצעות מוקד שירות המאויש בהתאם.

ü      תוכנית דיאטה: תוכנית זו תכלול את התוכנית הבסיסית ובנוסף לה, חבילת ניהול תזונה מקצועית.

תוכניות אלה נתמכות על ידי ה- Ecosystem של LifeWatch V ,  המבוססת על ארבעה רכיבים: מכשיר הטלפון LifeWatch V , פלטפורמת שרת/ענן, מוקד שירות ומומחים (צד שלישי), שעימם ניתן לשתף את המידע שנאסף. מכשיר ה- LifeWatch V נמצא כעת בהליכי קבלת אישורי תקינה באיחוד האירופי, לצורך התחלת מכירות באירופה ובשווקים אסייתים מסוימים.

אודות LifeWatch

LifeWatch AG היא ספקית מובילה של שירותים, טכנולוגיה ופתרונות רפואיים, המתמקדת בפיתוח הדור הבא של פלטפורמת מתן שירותי הבריאות לצרכנים, רפואה מונעת, חולים כרוניים או כאלה הנמצאים בסיכון גבוה וכן לרפואה ביתית, ניהול מחלות, רפואה ניידת ושווקי הבריאות והרווחה. המטה הראשי של LifeWatch AG נמצא בשוויץ והיא רשומה בבורסה לניירות ערך במדינה (LIFE ). חברת הבת Life Watch Technologies , הנמצאת בבעלות מלאה של LifeWatch , הינה זרוע המו”פ והייצור של LifeWatch , ולה למעלה מ-20 שנות ניסיון בפיתוח ציוד טלה-רפואה חדשני.

החברה הינה מובילה בעולם גם בפיתוח טכנולוגיות וגם בתחום השירותים לחולי לב.

LifeWatch משרתת למעלה מ-300,000 חולים חדשים בשנה ומציעה פתרונות המיועדים למספר הולך וגדל של אנשים הלוקים בבעיות בריאות, דוגמת השמנת יתר, סכרת, יתר לחץ דם ובעיות לב, וכן לאלה הזקוקים להשגחה ומעקב רפואי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה