עליה בשיעורי ההנקה בארצות הברית (מתוך דו”ח מטעם ה-CDC)

קרוב ל-77% מהנשים ברחבי ארצות הברית מניקות כיום את ילדיהן, כך עולה מההערכות העדכניות מטעם ה-CDC (US Centers for Disease Control and Prevention).

דו”ח ה-Breastfeeding Report Card United States, 2012 מטעם ה-CDC, התבסס על נתונים מסקר National Immunization Survey, שנבחנו בכל מדינה בנפרד, עם השוואה של נתונים אלו אל מול יעדי ההנקה שפורטו בתכנית Healthy People Program. התכנית פורסמה לפני כשלושים שנים וקבעה יעדים ארציים לעשר שנים לשיפור המצב הבריאותי של כל האמריקאים. הדו”ח לוקח בחשבון גם תוצאות אחרים ומדדים אחרים.

לפי הדו”ח החדש, נרשמה עליה בשיעורי התחלת הנקה מ-74.6% מהלידות בשנת 2008 ל-76.9% בלידות בשנת 2009. זוהי העלייה השנתית הגדולה ביותר בשיעורי הנקה במהלך העשור האחרון.

שיעור הנשים המניקות לאחר שישה חודשים עלה גם הוא, מ-44.3% ל-47.2%, וכך גם שיעור הנשים המניקות לאחר 12 חודשים, שעלה מ-23.8% ל-25.5%.

מהדו”ח עולה גם שיפור במספר בתי החולים ומרכזי הלידה התומכים בהרגלי הנקה בריאים. סקר ה-Maternity Practices in Infant Nutrition and Care (mPINC) בוחן את טיב הטיפול האימהי בבתי חולים מרכזי ילודה, התומך בהנקה (סולם של 0-100, כאשר מדד גבוה יותר מעיד על טיפול טוב יותר). עוד נכתב כי משנת 2009 ל-2011, מדד mPINC הארצי עלה מ-65 ל-70 וב-26 מדינות ומחוז קולומביה, המדדים עלו בחמש נקודות ומעלה.

ממצא מעודד נוסף העולה מהסקר נוגע לכך שמספר גדול יותר של תינוקות נולדים כיום בבתי חולים ומרכזי ילודה ידידותיים לתינוקות. יוזמת ה-Baby-Friendly Hospital Initiative הינה תכנית גלובאלית, מטעם ארגון הבריאות העולמי וקרן ה-United Nations Children’s Fund. התכנית מספקת הכרה בינלאומית למוסדות המקפידים על הטיפול האימהי הטוב ביותר. במהלך שנת 2008, פחות מ-2% מהתינוקות נולדו במרכזים כאלו, אך במהלך ארבע השנים האחרונות, שיעור זה עלה בלמעלה מפי שלוש ל-6.22%.

Breastfeeding Report Card — United States, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה