מדענים סקפטיים באשר לחשיבות סרטי הדבקה בהם משתמשים ספורטאים (Sports Med)

שחקני כדורעף גרמנים דוגמת סמלר מדביקים אותם על העכוז בורוד. שחקני כדוריד כמו ג’ואנה וייברג מעדיפים את הצבע הכחול והדבקה מאזור הברך למפשעה. האצן הבריטי דוויין צ’יימברס אף הדביק את הסרט עם עיצוב מיוחד.

נראה כי סרטי ההדבקה בהם בוחרים ספורטאים בצבעים שונים מהווים את הטיפול העדכני ביותר לפציעות ספורט באולימפיאדת לונדון 2012, בה ספורטאים הושפעו מספורטאים אחרים בעלי שם שבחרו להשתמש בסרטי ההדבקה , דוגמת סרינה וויליאמס ודיוויד בקהאם.

סרטי ההדבקה הקרויים Kinesio Tape פותחו ע”י רופא יפני לפני למעלה משלושים שנים, ומיועדים לספק תמיכה לשרירים ומפרקים, ללא הגבלת תנועה.  לפי אתר האינטרנט, הוא מיועד לשימוש בטכניקת הדבקה מיוחדת אדם מיומן נדרש לעבור קורס הכשרה ייחודי.

למעלה מ-4,000 אנשים ברחבי בריטניה מיומנים כיום באומנות הדבקת סרטי Kinesio ורבים בהם מחקים ספורטאי צמרת.

למרות השימוש הנפוץ בסרטי ההדבקה, אין מחקרים מדעיים רבים אודות סרטים אלו. למרות זאת, מאמרים רבים מציעים כי ההקלה בכאב ושיפור כוח השרירים מוגבל.

מסקירה של הספרות הרפואית עולה כי ישנן עדויות מעות התומכות בשימוש בסרטי הדבקה אלו על-פני סוגים אחרים של סרטי הדבקה אלסטיים לטיפול או מניעת פציעות ספורט. מאנשי החברה נמסר כי המחקר המדעי עדיין לא הדגים את מה שספורטאים ופיזיותרפיסטים טוענים בנושא.

דרושים מחקרים רבים בנושא במטרה לאשר את התוצאות החיוביות שהודגמו עד כה. אין כל קסם בסרטי ההדבקה הללו, אין ספק כי אלו אינם יכולים להביא לשיפור הביצועים של ספורטאים, אך האופן בו משתמשים בסרט ההדבקה להרמת העור, מפחית את הלחץ ומסייע בהקלה על כאב ונפיחות.

למרות העדר העדויות המדעיות, הספורטאים טוענים כי הם חשים כי סרטי ההדבקה מקלים על המתח על השרירים.

Sports Med 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה